با حضور استاندار يزد پرستاران نمونه استان يزد معرفي شدند


در آييني كه روز چهارشنبه در مركز تربيت معلم شهيد پاك‌نژاد يزد برگزار شد، پنج نفر از پرستاران نمونه اين استان، معرفي و از آنان تجليل شد.

اين مراسم به مناسبت سالگرد تولد حضرت زينب (س) و بزرگداشت روز پرستار و بهورز‪ ۱۲‬خرداد) با حضور استاندار و‪ ۷۰۰‬نفر از پرستاران، بهياران، بهورزان و مسئولان دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد برپا شد.

معيار انتخاب اين افراد، سوابق خدمت، رعايت ضوابط اسلامي، ارتباط با بيمار، خدمت در نقاط محروم، مسئوليت پذيري، همكاري در حل مشكلات، ابتكار، علاقه‌مندي به يادگيري و تلاش در جهت ارتقاي علمي و فرهنگي اعلام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد شهيد صدوقي يزد در اين مراسم از پرستاران، به عنوان يكي از محروم‌ترين اقشار جامعه نام برد كه مشكلات بسياري در پيش روي آنها است.

"محمدرضا وفايي نسب" خدمات جامعه پرستاري را ارزشمند توصيف كرد و اظهار داشت: اميدواريم دولت عدالت محور، رفع مشكلات اين قشر را در برنامه خود قرار دهد.

وي تصريح كرد: هر چند نمي‌توان زحمات پرستاران را با اجر مادي جبران كرد اما وظيفه ما مسئولان است كه مشكلات آنها را پيگيري كنيم و پرستاران هم بايد با هم متحد باشند تا مشكلاتشان، حل گردد.

وفايي نسب يادآور شد: دولت، تمام تلاش و همتش، كمك به محرومان براي رفع محروميت و ايجاد عدالت است كه اميد است اين امر، شامل حال پرستاران هم بشود.

در اين مراسم، بيانيه سازمان بسيج جامعه پزشكي استان به مناسبت روز پرستار توزيع شد.

در بخشي از بيانيه يك صفحه‌اي آمده: پرستاران فداكار و تلاشگران گمنام عرصه سلامتي، بارقه اميد را در دل بيماران و نيازمندان، زنده نگه مي‌دارند.

در اين بيانيه از مديران و مسئولان امر بهداشت و درمان كشور خواسته شده به خواسته‌هاي صنفي و به حق قشر زحمتكش پرستار، رسيدگي كنند.

در اين آيين، محمد علي نيكخوي، محمد خليل نجفي، علي‌اكبر جراحي، محمدرضا ابويي و سيد هادي حسيني، بعنوان پرستاران و بهياران نمونه استان معرفي شدند كه نفر اول، بعنوان پرستار نمونه كشوري نيز انتخاب شده است.

به پرستاران نمونه، لوح تقدير و شمايل طلا اهدا شد، ضمن آنكه به‪ ۱۰‬نفر ديگر از پرستاران منتخب، وام قرض‌الحسنه به مبلغ هر يك سه ميليون ريال اعطا مي‌شود.

همچنين در اين آيين اعلام شد‪ ۳۶‬نفر از پرستاران منتخب نيز امسال به مشهد مقدس اعزام مي‌شوند.

استاندار يزد نيز كه در اين آيين حضور داشت هزينه رفت و برگشت‪ ۱۵‬نفر از پرستاران ديگر استان به مشهد مقدس را تقبل كرد.

در استان يزد يكهزارو‪ ۲۸۰‬پرستار در مراكز و بيمارستان‌هاي دولتي و700 نفر در واحدهاي درماني خصوصي، فعاليت مي‌كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا