تسهیلات اشتغال پایدار روستایی- عشایری از محل منابع بازپرداختی به استان یزد به بانک کشاورزی ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با این خبر گفت: دستورالعمل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از محل منابع وصول اعتبار اشتغال پایدار روستایی- عشایری به بانک کشاورزی استان ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: اعتبارات این تسهیلات از محل منابع بازپرداختی به مبلغ 360 میلیارد ریال به بانک کشاورزی استان تخصیص یافته که 108 میلیارد ریال از این تسهیلات به صورت سرمایه در گردش و 252 میلیارد ریال به صورت سرمایه ثابت به متقاضیان پرداخت می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی متقاضیان از طریق سامانه کارا را یکی از شرایط بهره مندی از این تسهیلات عنوان کرد و افزود: مناطق هدف، نرخ سود، رسته های مجاز و سایر شرایط پرداخت تسهیلات بر اساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری (موضوع مصوبه شماره 103898 تاریخ 21/08/1396 هیات وزیران) است.
وی ادامه داد: حداکثر مجموع زمان سازندگی و بازپرداخت تسهیلات سرمایه ای موضوع دستورالعمل حاضر تا پایان سال 1406 است و زمان بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در قالب طرح یا به صورت سرمایه در گردش صرفاً 18 ماه می باشد.
فلاحتی با بیان اینکه سرمایه در گردش صرف واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت با نرخ 10 درصد تا سقف 108 میلیارد ریال است خاطر نشان کرد: طرح های سرمایه گذاری مستقر در مناطق روستایی وعشایری با نرخ 6 درصد تا سقف مبلغ 252 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت می شود.
وی عنوان کرد: پرداخت تسهیلات از محل منابع بازپرداختی اشتغال روستایی و عشایری به طرح هایی که پیش تر از تسهیلات یاد شده از اعتبارات تکلیفی و یا تبصره ای صندوق توسعه ملی استفاده نموده اند (به جز طرح های واجد شرایط دریافت تسهیلات تکمیلی) ممنوع است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اولویت اعطای تسهیلات را تسهیلات تکمیلی به طرح های پرداختی قبلی از محل اعتبارات یاد شده در سالهای 1397 الی1399 بارعایت مقررات که از محل اعتبار اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت شده اند و در مرحله مشارکت می باشند برشمرد و تاکید کرد: تسهیلات سرمایه در گردش صرف واحدهای تولیدی مستقر در مناطق هدف، طرح های با پیشرفت فیزیکی بیشتر از 60 درصد و طرح های مرتبط با توسعه زنجیره تولید و ارزش و شرکتهای دانش بنیان از اولویت های پرداخت تسهیلات می باشند.
 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا