درسالروزشهادت دخت نبی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) اجتماع بزرگ فاطمیون با حضورگسترده هیاتهای مذهبی بهاباد درمحل حسینیه فاطمیه این شهرستان برگزارشد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهاباد در این آیین با پرداختن به موضوع جهاد تبیین و نصرت دین خدا، انجام مسئولیت در زمینه‌های مختلف دینی را یک فرصت و یک نعمت بزرگ برشمرد.

حجت الاسلام حسین حاتمی زندگی فاطمه زهرا (س) را یک مکتب تمدن ساز دانست و ادامه داد: فاطمه زهرا (ص) با ایجاد بستر رشد عقلانی و اخلاقی و ولایت پذیری جامعه و مردم، یک جریان فرهنگی اجتماعی را به راه انداخت که هنوز بعد از هزاران سال، کوثر و چشمه فروزان آن جوشان‌تر از گذشته است.

وی اضافه نمود : حضرت زهرا (س) کمالات و فضایل  بی شماری دارند که ایثار و فداکاری در راه ولایت از ویژگی های  بارز ایشان است و در این راه نیز به شهادت رسید.

رئیس تبیلغات اسلامی بهاباد با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را باید بنیانگذار جهاد تبیین بدانیم، گفت: در حقیقت کار حضرت زینب سلام الله علیها امتداد جهاد تبیین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است که در یک مقطع بی نظیر انجام شد که یک پیچ تاریخی است و جریان نبوت به امامت منتقل می شود.

وی گفت: حضرت زهرا برترین الگوی اخلاقی و رفتاری برای بانوان و دختران ایران اسلامی بوده و كودكانی كه از نخستین روزهای حیات خویش، با ایمان به خدا تربیت می‌شوند، اراده‌ای قوی و روانی نیرومند دارند.

حجت الاسلام حاتمی اظهارداشت: حضرت زهرا (س) چنان شوق بندگی و عبودیت و خضوع در برابر معبود را در دل و جان فرزندانش تقویت می‌كرد كه آنها بهترین كارها و بالاترین لذت ‌ها و زیباترین دقایق را لحظات عبادت و تقرب به خدا می‌ دانستند.

همچنین در این  اجتماع مسئولان هیأت مذهبی، مداحان، شاعران آئینی و روحانیان به ابعاد مختلف سبک زندگی فاطمی پرداختند.

در این مراسم معنوی، هیئت‌های عزادار و سوگواران حضرت فاطمه (س)، در رثای مظلومیت مادر امامت و همسر ولایت حضرت فاطمه زهرا (س) اشک ماتم ریختند وبه عزاداری وسینه زنی پرداختند .

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا