یزدفردا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: در هر محله و هر شهرستان می‌تواند گروه‌های نمایش مردمی وجود داشته باشد و ما نیز در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

به گزارش یزدفردا: علی اکبر عزیزی پس از تماشای نمایش بزرگ «بهشت در آتش» که به مناسبت ایام فاطمیه و با موضوع شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه صاحب‌الزمان(عج) محمود آباد یزد در حال اجرا است، با اشاره به ضرورت افزایش تعداد گروه‌های نمایشی مردمی و تلاش برای رشد و ارتقای آن‌ها اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم این گروه‌ها ارتباط خوب و مؤثر مردم با آن‌هاست و بر همین اساس تشکیل و تقویت این گروه‌ها در محلات و شهرستان‌های استان احساس می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تصریح کرد: استعدادهای بسیار خوبی در عرصه هنر به ویژه هنرهای نمایشی در استان یزد وجود دارد که حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌توانند به شکل‌گیری گروه‌های نمایش مردمی در استان کمک کنند و استانداری هم از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

عزیزی با اشاره به اجرای خوب و موفق نمایش بزرگ «بهشت در آتش» در نخستین شب اجرا، این اثر را یک نمایش مردمی بی‌نظیر در استان یزد برشمرد و خاطر نشان کرد: این گروه یک گروه مردمی و خودجوش بوده که نقش‌آفرینان آن همگی مردم عادی و دارای شغل آزادند و برای خدا و ارادتی که به حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) دارند، دلی کار کرده و دستمزدی دریافت نمی‌کنند و همین امر موجب زیبایی و اثرگذاری نمایش شده و قطعا کاری که از دل برآید بر دل نیز خواهد نشست و همین موضوع موجبات رضایتمندی مردم را فراهم آورده است.

وی ادامه داد: وقتی در میان مردم به تماشای این اثر می‌نشینی، متوجه می‌شوی که عموم مردم با یک احساس خاص نمایش را نگاه می‌کنند و این توفیق به دلیل این است که بازیگران با عمق وجود و عاشقانه برای حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از گروه‌های نمایشی مردمی را وظیفه مسئولان دانست و اظهار داشت: این گروه‌ها عاشقانه و بدون هیچ چشمداشتی فعالیت می کنند، تنها توقعشان یک صحنه، امکانات و تجهیزات است تا یک کار هنری فاخر و تأثیرگذار را در حوزه دین و مذهب به عرصه ظهور برسانند.

وی با اشاره به اجرای آثار متعدد تولید شده به همت گروه هنری آینه ابرکوه و تئاتر بچه‌های مسجد این شهرستان بیان کرد: این گروه سال‌های گذشته نیز نمایش‌های بزرگی را در استان، شهرستان ابرکوه و کربلای معلی اجرا کرده که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

عزیزی عنوان کرد: فعالیت چنین گروه‌هایی که وابستگی به ارگان یا نهادی نداشته و مورد حمایت قرار ندارند باید مورد حمایت استان قرار گیرند و در این زمینه اگر نیاز به امکانات، پشتیبانی و تجهیزاتی برای حضور آنان و اجرا در خارج از کشور نیز باشد باید شرایط را برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی با قدردانی از عوامل اجرایی، بازیگران و دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد هنری و مذهبی در استان، گفت: این گروه یکی از گروه‌های موفق کشوری در عرصه نمایش‌های مردمی است.

معاون استاندار یزد در این اجرا با اهدای لوح تقدیر به کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور که دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و مشاور نمایش «بهشت در آتش» است، از تلاش‌های وی در عرصه هنرهای نمایشی و هنر متعهد تجلیل کرد.

نمایش بزرگ «بهشت در آتش» به نویسندگی حجت‌الاسلام سیدکاظم فلاح‌زاده و کارگردانی علی جاور روایتی تاریخی درباره مظلومیت و غربت امام علی(ع) و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

این نمایش با محوریت آموزه‌های دینی و اعتقادی، بر اهمیت حرکت حول محور ولایت، بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی، بینش، آگاهی، همدلی و هوشیاری امت اسلام در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان و فتنه‌گران تأکید دارد.

این اثر داستان برده‌ای به نام «سُهام» را روایت می‌کند که توسط حضرت زهرا(س) آزاد می‌شود و به شهر و دیارش بازمی‌گردد. او پس از مدتی دلتنگ مدینه و خانه حضرت علی(ع) می‌شود اما وقتی به مدینه می‌آید... .

این نمایش محصول حوزه هنری استان یزد، مجموعه فرهنگی ندای بهشت و گروه هنری آینه شهرستان ابرکوه است که به همت جمعی از هنرمندان این شهرستان و تعدادی از هنرمندان یزدی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و هیئت امنای حسینیه صاحب الزمان(عج) محمودآباد و حمایت استانداری یزد اجرا می‌شود.

ابوالفضل صادقیان، مصطفی مهدی‌پور، سیدحمید پورسید، حسن حسن‌پور و علی نداف از جمله بازیگران این نمایش هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیط رایگان این نمایش می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان یزد به نشانی www.artyazd.ir مراجعه کنند.

نمایش «بهشت در آتش» تا چهارشنبه ۳۰ آذرماه هر شب در دو نوبت ساعت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در حسینیه صاحب‌الزمان(عج) محمودآباد یزد واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهدای محمودآباد به روی صحنه می‌رود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا