یزدفردا: تویوتا لندکروز مدل ۲۰۱۳ یک دهه ورود به کشور، احتمالا صاحب عنوان گران‌ترین خودرو شاسی‌بلند در ایران است. رقم تقریبا ۱۰ میلیاردی اعلام شده از سوی فروشنده تویوتا لندکروز مدل ۲۰۱۳ براساس آمار‌های رسمی با میانگین ارزش یک آپارتمان ۱۰۵ متری در گران‌ترین بخش بازار مسکن تهران یعنی منطقه یک برابری می‌کند. تویوتا لندکزو فقط یکی از گران‌ترین خودرو‌های شاسی‌بلند در ایران است و کنار آن مدل‌هایی مثل لکسوس RX، پورشه ماکان، بی‌ام‌و X۴ و ولوو XC۹۰ به‌عنوان شاسی‌بلند‌های گران‌قیمت معامله می‌شوند.

به گزارش یزدفرداشماره یک| تویوتا لندکروز

قیمت تویوتا لندکروز می‌تواند الان نزدیک ۱۰ میلیارد تومان باشد. فروشنده تویوتا لندکروز مدل ۲۰۱۳ در یکی از محله‌های شمال تهران آن را با رقم ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آگهی کرده است که یکی از بالاترین ارقام اعلامی از سوی فروشنده‌ها برای این خودرو به‌حساب می‌آید. البته فروشنده به میزان کارکرد خودرو اشاره‌ای نکرده است، اما اگر سراغ مدل‌های قدیمی‌تر تویوتا لندکروز برویم، ارزش آن به نصف مورد قبلی می‌رسد. مثل تویوتا لندکروز مدل ۲۰۰۹ که در این سال‌ها نزدیک ۱۸۰ کیلومتر راه رفته و با رقم پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون آگهی شده است. مدلی که با داشتن موتور قدرتمند چهار لیتری، انتخاب اول آفرود‌باز‌هایی به‌شمار می‌رود که محدودیت مالی ندارند.

شماره دو| لکسوس RX

لکسوس RX یکی دیگر از گران‌ترین خودرو‌های شاسی‌بلند در ایران است. یکی از گران‌ترین مدل‌های لکسوس RX را با رقم ۸.۵ میلیارد ناقابل آگهی کرده‌اند که سال تولید آن به ۲۰۱۷ برمی‌گردد. میزان کارکرد این لکسوس طبق ادعای فروشنده ۲۷ هزارکیلومتر است و می‌شود مدل ۲۰۱۳ را با کارکرد ۵۶ هزار کیلومتر حدود ۵.۸ میلیارد خرید. در مشخصات فنی لکسوس RX به پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ اشاره شده که مصرف سوخت ترکیبی ۷.۹ لیتری به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، از اشتهای کمتر آن نسبت به تویوتا لندکروز حکایت دارد.

شماره سه| پورشه ماکان

پورشه ماکان در دسته شاسی‌بلند‌های جمع‌وجور قرار می‌گیرد. ارتفاع ۱.۶ متری در همان نگاه اول پورشه ماکان را نسبت به مدل‌هایی مثل تویوتا لندکروز جدا می‌کند. از نظر فنی، شتاب خیره‌کننده ۶.۷ ثانیه‌ای برای یک شاسی‌بلند جلب‌توجه می‌کند و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۴ لیتر و موتور دو لیتر جزو سایر ویژگی‌های این شاسی‌بلند گران‌قیمت به‌حساب می‌آید. یکی از گران‌ترین مدل‌هایی که بین آگهی‌ها به چشم می‌خورد، پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ است که با کارکرد ۲۳ هزارکیلومتری و رقم ۸.۵ میلیارد به خریداران پیشنهاد شده است. پورشه ماکان سال ۲۰۱۴ تحت تاثیر ماجرای ممنوعیت واردات مدل‌های بالای دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی قرار گرفت، اما یک سال بعد و همزمان با عرضه مدل‌های دو لیتری دوباره سرو‌کله آن پیدا شد.

شماره چهار| بی‌ام‌و X۴

بی‌ام‌و X۴ سال ۲۰۱۵ پا به ایران گذاشت و عرضه آن دو سال بعد متوقف شد. حالا همین مدل‌ها در فهرست گران‌ترین شاسی‌بلند‌های فعلی در ایران دیده می‌شوند. طوری که مدل‌های ۲۰۱۷ را نزدیک ۶.۷ میلیارد آگهی کرده‌اند و فروشنده مدل ۲۰۱۵ منتظر خریداری است که توانایی پرداخت ۵.۱ میلیارد تومان را داشته باشد. پیشرانه شش سیلندر بی‌ام‌و X۴ با حجم دو لیتر می‌تواند حداکثر خروجی ۳۵۰ نیو‌تن‌متر و حداکثر توان ۲۴۱ اسب بخار را داشته باشد. راننده بی‌ام‌و X۴ می‌تواند نهایتا با سرعت ۲۳۲ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و شتاب این خودرو ۶.۴ ثانیه تخمین زده می‌شود.

شماره پنج| ولوو XC۹۰

XC۹۰ لقب بزرگترین شاسی‌بلند ولوو را مال خود کرده است. ولوو XC۹۰ را جزو شاسی‌لند‌های بزرگ و لوکس تقسیم‌بندی می‌کنند و ارتفاع این خودرو به حدود ۱.۸ متر می‌رسد. مدلی که با سه تیپ مختلف پا به بازار خودرو ایران گذاشت که البته نسخه‌های اینسکریپشن به‌خاطر داشتن آپشن‌های بیشتری، با قیمت بیشتری معامله می‌شوند. فروشنده ولوو XC۹۰ نسخه اینسکریپشن رقم هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را در کارد مربوط به قیمت آگهی قرار داده است و میزان کارکرد خودرو را ۶۰ هزارکیلومتر اعلام کرده است. کنار حجک موتور دو لیتری ولوو XC۹۰، مصرف سوخت ۷.۷ لیتری به ازای ۱۰۰ کیلومتر و شتاب ۶.۹ ثانیه‌ای بخشی از مشخصات فنی این مدل به‌شمار می‌روند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا