یزدفردا: بررسی‌ها حاکی از آن است که از زمان خریداری شدن توییتر توسط ایلان ماسک ارزش سهام تسلا به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده‌است، اتفاقی که ممکن است به قیمت از دست دادن لقب ثروتمندترین فرد دنیا برای ایلان ماسک تمام شود.

به گزارش یزدفردااز زمانی که موسس تسلا، ایلان ماسک، در ماه آوریل برای خرید توییتر پیشنهاد داد، این غول خودروسازی بیش از نیمی از ارزش بازار خود که حدود ۷۰ میلیارد دلار تخمین زده‌می‌شود را از دست داده‌استف اتفاقی که ممکناست به قیمت از دست رفتن لقب ثروتمندترین فرد جهان برای ایلان ماسک تمام شود.

طبق آخرین بررسی های به عمل آمده سهام این شرکت خودروهای الکتریکی در ۱۳ آوریل به قیمت ۳۴۰.۷۹ دلار مبادله شد، یک روز قبل از اینکه خبر خرید توییتر فاش شود - ثروتمندترین فرد دنیا ۴۳.۴ میلیارد دلار بری خرید این شبکه اجتماعی پیشنهاد داد - از آن زمان، قیمت سهام تسلا با ۴۹ درصد کاهش به ۱۷۳.۴۴ دلار رسیده است، این افت ارزش همچنین به دلیل نگرانی ها در مورد اختلالات در یکی از کارخانه های آن در شانگهای نیز بوده‌است.

گفتنی است که ایلان ماسک، رئیس تسلا، ۲۰ میلیارد دلار از سهام این شرکت را از آوریل تاکنون فروخته است تا بودجه خرید را تامین کند. به گفته رویترز، او اکنون ۴۴۵ میلیون سهم دارد و کاهش قیمت سهام، ارزش سهم‌هایی که ایلان ماسک در اختیار دارد را از ۱۵۱ میلیارد دلار به ۷۷ میلیارد دلار کاهش داده است.

این اتفاق بدان معناست که ادعای او به عنوان ثروتمندترین فرد سیاره زمین در معرض تهدید قرار دارد و برنارد آرنو فرانسوی، مدیر اجرایی گروه لوکس LVMH، به پاشنه او می زند به طوری که در روز چهارشنبه، حرکات صعودی سهم منجر شد که آرنو برای مدت کوتاهی مقام اول را به دست آورد.

 

ماسک درباره تصاحب خود در توییتر گفته است:«داشتن یک پلتفرم عمومی که به طور گسترده مورد اعتماد و فراگیر باشد، برای آینده تمدن بسیار مهم است.»

با این حال، سهامداران تسلا نگران این هستند که او چگونه زمان خود را بین سایت رسانه های اجتماعی و بسیاری از سرمایه گذاری های دیگر خود مانند شرکت موشک اسپیس ایکس تقسیم می کند و اینکه اجرایی کردن برنامه‌ها در توییتر بیش از حد باعث حواس پرتی می شود.

بلومبرگ گزارش داد، علاوه بر این نگرانی ها، بانکداران ماسک در حال بررسی جایگزینی بخشی از بدهی ۱۳ میلیارد دلاری با بهره بالا هستند که او در ماه اکتبر برای خرید این پلتفرم استفاده کرد، با وام حاشیه ای با حمایت سهام تسلا.

با این حال، میلیاردر در توییتی نوشت: «زمانی که ریسک‌های کلان اقتصادی وجود دارد، به طور کلی عاقلانه است که از استفاده از وام‌های حاشیه‌ای برای هر شرکتی خودداری کنیم، زیرا سهام ممکن است به روش‌هایی حرکت کند که از پتانسیل بلندمدت آنها جدا باشد.»

او تحت فشار است تا توییتر را تغییر دهد، توییتر که پیش از خریدش با مشکل مواجه بود و سال گذشته ۲۲۱ میلیون دلار ضرر خالص داشت.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا