یزدفردا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اشاره به عدم تاثیر مصرف آنتی بیوتیک ها در درمان کرونا، نسبت به تاثیر منفی ناشی از مصرف بی دلیل آنتی بیوتیکی ها بر سلامت بدن، هشدار داد.

به گزارش یزدفردا: سید وحید حسینی در نشست روز شنبه ستاد مدیریت کرونا دانشگاه با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س)، گفت: مصرف بی رویه و غیرمنطقی آنتی بیوتیک ها در موارد غیر ضروری، علاوه بر عدم بهبودی فرد، با خطر ایجاد مقاومت دارویی همراه است.

او با بیان اینکه آنتی بیوتیک ها در درمان آنفلوآنزا تاثیر ندارد، اظهار کرد: افراد در صورت ابتلا به آنفلوآنزا باید با انجام استراحت کافی و نوشیدن مایعات دوره بیماری را سپری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیوه های پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا را مانند بیماری کووید۱۹ دانست و گفت: با کاهش میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح جامعه و آغاز فصل سرما، طی هفته های اخیر شاهد افزایش شیوع آنفلوآنزا در سطح کشور و استان بوده ایم.

دکتر حسینی افراد بالای ۶۵ سال، بانوان باردار، کودکان زیر پنج سال و افراد مبتلا به بیماری های مزمن را گروه هایی برشمرد که توصیه می شود برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

دکتر «عباس رضائیان زاده» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: با توجه به کاهش افراد متقاضی دریافت واکسن کرونا و مراجعان مراکز منتخب مراجعه بیماران عفونت حاد تنفسی، این مراکز از روز یکشنبه پانزدهم آبان، در روزهای اداری و نوبت کاری صبح آماده ارایه خدمت به مراجعان هستند.

بررسی مصوبه های نشست های پیشین این ستاد، ارائه آخرین گزارش ها و آمارهای مربوط به کرونا در مناطق مختلف استان، بررسی روند اجرای واکسیناسیون در استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه بیمارستان ها، آمار ورودی جدید بخش های کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان و بررسی علت جان باختن مبتلایان به کرونا در استان طی روزهای اخیر، دیگر محورهای برگزاری نشست امروز ستاد کرونا در دانشگاه بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا