یزدفردا: حاجی سعید، رئیس جامعه انجمن‌‌‌های راهنمایان گردشگری در گفت و گو با «انتخاب»: گردشگران خارجی که در این یک ماه به ایران آمدند، بلاتکلیف شدند؛ نمی‌توانیم بگوییم برای ارتباط با خانواده‌تان، «روبیکا» نصب کنید.

با این وضع، گردشگری نمی‌تواند به ادامه حیات خود فکر کند. متخصصان و راهنمایان گردشگری هم دارند مهاجرت می‌کنند؛ سرمایه‌گذاران این حوزه هم سرمایه‌شان را برمی دارند و می‌روند.

لطفاً بهشان بگویید اندکی صبر کنند. همین فردا، پس‌فردا که اینترنت منظومه‌ای ما راه افتاد و قدرت روبیکا یک‌هو توربو شد و کل دنیا را درنوردید همه چیز حل خواهد شد.

حتی گردشگری که از قطب جنوب آمده باشد هم می‌تواند به خانواده‌اش بگوید روبیکا نصب کنند. آنها به محض نصب، با چنان سرعت محیر‌العقولی روبرو می‌شوند که در آنِ واحد همه پیام‌رسان‌های دیگر را از گوشی خود حذف می‌کنند.

زیاد طول نمی‌کشد که زاکربرگ ورشکسته می‌شود. او در حالی‌که کلی قسط عقب افتاده روی دستش مانده به روبیکا درخواست کار می‌دهد. شاید حتی به زودی پیام‌رسانی که جایگزین توییتر شود هم ساختیم.

اسمش را می‌گذاریم «کفتر کاکل به سر» آن‌وقت ایلان ماسک بیچاره هم از خرید توییتر پشیمان می‌شود و به دنبال کفتر ما می‌دود. ولی مسئولان ما به هیچ وجه حاضر به فروش نمی‌شوند.

درست است در حال حاضر شاید این‌طور به نظر برسد که همان تعداد محدود گردشگر، در حال فرار از ایرانند. صنعت گردشگری تا گردن در گل فرو رفته و کلاً امیدی به رونق آن نیست؛ اما هیچ‌وقت از روی ظاهر قضایا قضاوت نکنید. همه چیز در حال گذر است.

این هم می‌گذرد. به روزهایی فکر کنید که گردشگران فقط برای تجربه استفاده از اینترنت پرسرعت به کشور ما می‌آیند. روبیکا را که باز می‌کنند، می‌بینند هنوز پیام به مقصد نرسیده جواب آمده. البته نه از گیرنده، از دوستی میانه راه، پیام داده که «چند تا غلط تایپی داشتی درستش کن دوباره بفرست.»

وقتی به کفتر کاکل به سر وارد می‌شوند می‌بینند خبرها هنوز اتفاق نیفتاده پخش می‌شود. در واقع سرعت آن‌قدر زیاد است که خبر، وقت نمی‌کند تشکیل شود. اول تیتر می‌شود و بعد اتفاق می‌افتد.

به اخباری که مدام سیاه‌نمایی می‌کنند توجه نکنید. اوضاع عالی است و به همین زودی‌ها متعالی نیز خواهد شد.

راضیه حسینی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا