یزدفردا: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد: ثبت جهانی ژئوپارک شیرکوه می‌تواند در راستای توسعه اقتصادی منطقه و جذب گردشگر بسیار موثر باشد.

به گزارش یزدفردااحمد آخوندی در نشست شورای توسعه گردشگری در یزد افزود: حفاظت از عارضه‌های زمین شناختی دست نخورده در ژئوپارک شیرکوه جزء اولویت‌های اصلی به شمار می‌رود که امیدواریم مطالعات آن با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی یزد آغاز و تا سال آینده ثبت ملی شود و تا ۳ سال آینده نیز شاهد ثبت جهانی آن باشیم.

وی درباره برندینگ شهری هم گفت: برندینگ شهری، موضوعی مهم و نوین در دنیاست که در این نشست تصمیم گرفته شد با توجه به جهانی بودن شهر یزد، پیشینه این طرح در استان احصا و با کمک دستگاه ها، شورای برند تشکیل شود تا نسبت به تدوین برند شهری اقدام کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های استان در توسعه گردشگری، برقراری پرواز‌های منظم داخلی و خارجی است، اظهار داشت: یکی از اقدامات موثر در این زمینه، راه اندازی شرکت هواپیمایی استان است که تا زمان تشکیل آن طی چند ماه آینده قرار شد شرکت هواپیمایی ماهان نسبت به برقراری پرواز بیشتر به استان اقدام کنند.

آخوندی ادامه داد: شرکت هواپیمایی ماهان از چند ماه پیش اولین پرواز در یزد را برقرار کرده بود که این پرواز در یزد مستقر شد و از ۳۰ مهرماه به صورت ثابت صبح و شب در مسیر تهران به یزد و بلعکس پرواز می‌کند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا