یزدفردا: برجستگی رگ های پشت دست را می توان به روش خانگی کاهش داد یا به کلی از بین برد.

به گزارش یزدفردا: برجستگی رگ های پشت دست می تواند علت های متفاوتی از قبیل افزایش سن و ژنتیک داشته باشد اما می توان با روش های خانگی از شدت آن ها کاست و یا به تاخیر انداخت. در این مقاله با علل و راه های از بین بردن برجستگی رگ های پشت دست بیشتر آشنا شوید.

علت برجستگی رگ های پشت دست

ژنتیک:

ژنتیک نفوذ قوی بر این وضعیت دارد.و افراد، با اعضای خانواده ای که رگ های اندامشان مخصوصا دستشان برآمده هستند، بیشتر این وضعیت را تجربه میکنند.

آب و هوای داغ:

گرما همچنین میتواند رگ های شمارا برجسته تر نشان دهدو باعث شود که آنها بزرگتر جلوه داده شود. گرما باعث میشود که دریچه رگها به طور صحیح عمل نکنند, به همین دلیل است که شما در روزهای گرم رگ هایتان را برجسته تر می بینید.

سالخورده (پیری):

مانند سن شما رگ های شما ضعیف تر می شوند و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. این به این معنی است که خون،مدت طولانی تری در رگ های شما می ماند و این جمع آوری خون، باعث رشد بیش از حد رگ ها و برآمدگی آنها می شود و همچنین پیری باعث می شود که پوست ،نازک تر شود و رگ ها بیشتر ظاهر شوند. چربی نامناسب بدن، از دست دادن چربی و وزن کم کردن به طور کلی باعث می شود که رگ های شما بر سطح پوستتان برجسته تر و نمایان تر شود و این درست است که کم کردن وزن از بیماری و یا تلاش های شما است.

تمرین:

رگ های برآمده در دست ،بین کسانی است که تمرین های قدرتی زیادی دارند ، مخصوصا کسانی که وزنشان را افزایش می دهند یا حرکات جنبشی مشابهی در کار انجام میدهند این نوع افزایش وزن باعث افزایش جریان خون می شود عضلات سخت شده و منجر به برجسته شدن رگ ها میشوند.

اختلال هورمون ها:

گاهی اوقات رگ های برآمده بااختلال هورمون ها مرتبط است.مانند:حاملگی یا یائسگی. زنان باردار ممکن است رگ های بزرگی را در پاهای خود مشاهده کنند ,همانطور که فشاررحم را روی رگهای لگن خود تحمل می کنند.

رگ های واریسی:

این زمانی است که دریچه های شما ضعیف می شود و منجر به خون سازی می شود ؛ در بعضی موارد ,حتی ممکن است رگ ها پشت سر هم به طور ناگهانی پاره شوند و باعث خون ریزی رگ ها شود.

فلبیت:

این التهاب رگ ها ناشی از عفونت دست است و همچنین می تواند دلیل تورم رگ ها باشد ، تروملوفلبیت,نوعی از آن پس از دریافت VIs مشترک است. زمانی که به پزشک می روید، که باعلائم دیگر همراه میشود و رگ های برجسته ممکن است مسئله جدی را که نیاز به مراقبت اورژانسی دارند را مشخص کنند.

از بین بردن برجستگی رگ های دست

فلفل هندی:

این فلفل تند سرشار از ویتامین c و بیوفلاونوئید است، که موجب گردش خون و در نتیجه کاهش درد رگهای متورم میشود.یک قاشق غذا خوری پودر فلفل هندی را در آب داغ حل کنید و خوب هم بزنید، این مایع را سه بار در روز به مدت یک تا دو ماه بنوشید.

روغن زیتون:

گردش خون ،اساسی ترین روش درمان رگ های واریسی است ،ماساژ دادن پوست با روغن زیتون موجب بالا رفتن گردش خون و کاهش درد رگ های متورم میشود. مقدار یکسانی از روغن زیتون و روغن ویتامین e را به آرامی گرم کنید و محل مورد نظر را با این محلول ماساژ دهید و روزی دوبار به مدت یک یا دو هفته تکرار کنید.

سیر:

سیر برای کاهش تورم و درد رگ ها موثر است. باعث شکسته شدن تاکسین های مضر در سلول های خونی میشود و گردش خون را بالا میبرد. 6 قطعه سیر را برش زده داخل شیشه تمیز بریزید، آب سه پرتغال را به آن اضافه کنید، دو قاشق غذا خوری روغن زیتون اضافه کنید ، به مدت 12 ساعت بگذارید محلول به همین شکل باقی بماند.

محلول را تکان داده و چند قطره روی انگشتان خود بریزید و رگ های متورم را به حالت چرخشی به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید، با لباس نخی محل را پوشانده و روزی یک بار به مدت هفت ماه ادامه دهید.

جعفری:

جعفری سرشار از ویتامینc است ، یک آنتی اکسیدان قوی است و تولید کننده کلاژن، همچنین به ساخت و بازسازی سلولی کمک میکند جعفری سرشار از روتین است که نقش کلیدی در کاهش تورم رگ ها دارد.

 یک دسته جعفری تازه را در یک لیوان آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و بگذارید تا خنک شود، روغن رز ماری به آن اضافه کنید، از یک توپ نخی استفاده کرده روغن را در محل مورد نظر قرار دهید و روزانه به مدت 7 ماه این کار را تکرار کنید و تاثیر آن را مشاهده کنید.

فندق:

فندق در قوی تر کردن رگ های خونی و کاهش تورم رگ ها موثر است ، دارای گالیک اسید و روغن های مفید برای کاهش درد ناشی از تورم رگ های واریسی است.برای رفع برجستگی رگهای دست دستمال کاغذی را خیس کرده فندق را درون آن و روی محل مورد نظر قرار دهید، روزی دوبار به مدت یک یا دو ماه انجام دهید.میتوانید یک لگن را با آب ولرم پر کرده ،10 تا 20 قطره از مایع فندق را در آن ریخته و پاهای خود را به مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید.سپس پاها را شسته و خشک کنید روزانه یک بار به مدت دو ماه انجام دهید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا