یزدفردا: دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی و گردشگری کشور، هدف از تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی را همکاری و جلب سایر دستگاه‌ها و مردم در امر حفاظت از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و معرفی این آثار خواند.

به گزارش یزدفرداایمان دهاقین در اولین نشست انجمن میراث فرهنگی با بیان اینکه انجمن‌های میراث فرهنگی و گردشگری اساس نامه مصوبه شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور را دارد، گفت: در کنار دستگاه اجرایی، تشکل‌های مردم نهاد و صاحب نظران و خبرگان و پیشکسوتان میراث فرهنگی هم در این انجمن عضو هستند.

وی افزود: هدف این است که بتوانیم سایر دستگاه‌ها و مردم را در حوزه میراث فرهنگی دغدغه‌مند کرده و بتوانیم جایگاه میراث فرهنگی را در گفتمان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر ارتقاء دهیم.

فرماندار میبد هم گفت: انجمن میراث فرهنگی کمک میکند تعامل و هم افزایی خوبی را بین دستگاه ها داشته باشیم و در محور‌های گردشگری احیا و بازسازی که شکل می‌گیرد شاهد جلب گردشگر در شهر باشیم.

سجادی پور با بیان اینکه جای انجمن‌های گردشگری واقعا خالی بود افزود: قطعا این انجمن‌ها به ساماندهی همه عزیزانی که درحوزه گردشگری کار می‌کنند کمک می‌کند.

وی گفت: امیدواریم شکل گیری انجمن گردشگری آغازی برای کار‌ها به صورت منسجم، هماهنگ باشد و محور‌هایی که درحوزه مختلف گردشگری تعریف می‌شود کار‌های تیمی خوبی شکل بگیرد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا