مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با شهردار یزد دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار بر تعامل بیش از پیش کتابخانه‌های عمومی استان و شهرداری یزد برای ارتقای کیفی خدمات کتابخانه‌ها و رشد شاخص‌های مطالعه در یزد تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به همراه جمعی از همکاران خود با حضور در دفتر شهردار یزد، با وی دیدار و گفتگو کرد.

رفیعی در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های ویژه شهرداری‌های استان و به ویژه شهرداری یزد از کتابخانه‌های عمومی و همکاری کامل در پرداخت سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها، بیان داشت: در دوره جدید مدیریت کتابخانه‌های عمومی به دنبال کیفی‌سازی خدمات کتابخانه‌ای، ارتقای واقعی شاخص‌های مطالعه در استان، بهسازی و زیباسازی فضاهای غیراستاندارد کتابخانه‌ای برای ترغیب مردم به کتابخانه و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در کتابخانه‌ها با محوریت کتاب هستیم.

وی افزود: در این راستا همچون گذشته خواستار حمایت مسئولان ارشد استان و به ویژه تعامل و همراهی شهرداری‌ یزد هستیم تا بتوانیم به اهداف مدنظر که ثمره آن خدمت هرچه بیشتر به مردم و قشر جوان جامعه خواهد بود، برسیم.

رفیعی همچنین از انتخاب محمد رضایی، ازکارشناسان پیشین اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد به عنوان سرپرست این اداره خبر داد و خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش شهرداری یزد با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد شد.

ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار یزد نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از انتخاب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از بدنه این نهاد، تصریح کرد: شهرداری یزد همچون قبل چه در موضوع پرداخت سهم نیم‌درصد و چه در بحث حمایت از فعالیت‌‌های فرهنگی کتاب‌محور، همکار و همراه کتابخانه‌ها خواهد بود.

شهردار یزد با اشاره به راه‌اندازی سامانه سهیم و کارت شهروندی توسط شهرداری یزد، بیان داشت: در این سامانه که در قالب اپلیکشن‌های تلفن همراه نیز ارائه می‌شود، امکان افزودن موقعیت مکانی کتابخانه‌ها و همچنین ارائه خدمات غیرحضوری مجازی کتابخانه‌ای با تعامل دو دستگاه فراهم است و اعضای کتابخانه می‌توانند در کنار عضویت در کتابخانه، از تسهیلات ویژه کارت شهروندی نیز استفاده کنند.

شهردار یزد همچنین قول داد در آینده‌ای نزدیک از چند باب کتابخانه شهر یزد نیز دیدن کند و از نزدیک از مسائل و مشکلات کتابخانه‌ها آگاهی یابد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا