یزدفردا: نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی: مجلس طرحی را با عنوان تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها تدوین کرده و نقش حاکمیت، معترضان و ... در آن به صورت دقیق مشخص شده است.

به گزارش یزدفردا: محمدصالح جوکار با اشاره به برگزاری اجتماعات در چارچوب قانون گفت: در راستای اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی، دنبال این هستیم که قانون تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها را داشته باشیم، از این رو طرحی در این خصوص آماده شده و کار کارشناسی روی آن صورت گرفته که باید در کمیسیون تصویب و به صحن علنی برود.

وی با بیان اینکه در این در طرح مکان‌هایی برای برگزاری اجتماعات مشخص شده است، افزود: نقش پلیس، فرمانداری ها، حاکمیت و دولت کاملا مشخص است. در این طرح نقش معترضان در قالب یک اجتماع که کنترل آن بر عهده خودشان است نیز مشخص شده و مجوز‌هایی که خواهان هستند، داده می‌شود. حتی حق مخالفت برای آن‌ها دیده شده که به قوه قضائیه هم بتوانند شکایت کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس ادامه داد: نکته اساسی این است که بحث اعتراض با اغتشاش و آشوب، وجه ممیزه‌ای به نام قانون داشته باشد که چارچوب‌ها را مشخص کند چرا که کسانی که دنبال اغتشاش و آشوب هستند، صف جدایی دارند.

جوکار تصریح کرد: امروز هم اگر نگاه کنید در کشور‌های دیگر نیز اجتماعات و راهپیمایی‌هایی که مجوز دارند مورد حمایت هستند و آن‌هایی که با پلیس برخورد کرده و به اموال عمومی خسارت می‌زنند، مورد حمایت قانون نیستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا