به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: کاظمی معاون گردشگری سازمان گفت: رونق اقتصادی و اشتغال زایی ، ایجاد انس و الفت ، ارتباط میان ملتها و تعامل و تفاهم بین المللی از نتایج و دستاوردهای ارزشمند صنعت گردشگری است.
کاظمی افزود: ارتقای کیفیت خدمات گردشگری، ارتقای آموزش و ایجاد زمینه برای تربیت نیروی متخصص به ویژه در حیطه مدیریت جهانگردی و زبانهای مختلف دنیا، رفع موانع و ایجاد هماهنگی بین دستگاهها و ارگانهای دولتی و خصوصی، توسعه پژوهش و تحقیقات جهانگردی در توسعه صنعت گردشگری نقش موثری دارد.
وی با بیان اینکه استان یزد با برخورداری از مواهب خدادادی و طبیعی از نگاه اکوتوریسم و از نگاه تمدن و تاریخ از جایگاه والایی برخوردار است تصریح کرد: با مشارکت دولت و مردم می توان این مواریث گرانبهای فرهنگی را معرفی و در برنامه های گردشگران قرار داد.
وی ادامه داد: برای جلب مشارکت مردمی در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد..
به گفته کاظمی حفاظت و مرمت آثار باستانی و بافت تاریخی در استان یزد از حساسیت ویژه ای برخوردار است و محافظت از آنها موجب تحکیم ارزش ها ، باورها و تمدن تاریخی می شود.
وی تقویت جایگاه و نقش برجسته گردشگری و شکوفایی اقتصاد استان ، لزوم شفاف سازی میزان اثر بخشی اقتصادی فعالیتهای گردشگری ، زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت از انجمن دوستداران میراث را از جمله راهکارهای ارتقاء صنعت جهانگردی ذکر کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا