یزدفردا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: با پیگیری های انجام شده از ابتدای سال 1401 تاکنون 256 نفر از هنرمندان و فعالان فرهنگی استان به عضویت صندوق هنر درآمده اند.

به گزارش یزدفردا: احسان عابدی با اشاره به نقش حمایتی صندوق هنر اظهار داشت: بیمه تامین اجتماعی هنرمندان، بیمه تکمیلی و تسهیلات تخصیصی از جمله مزایای حمایتی صندوق هنر برای هنرمندان است که با پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: با پیگیری های انجام شده و تشکیل کارگروه ویژه در اداره کل، رسیدگی به پرونده شتاب بیشتری گرفته و از ابتدای سال تاکنون 256 نفر از فعالان فرهنگی و قرآنی و هنرمندان یزدی به عضویت صندوق درآمده اند که بخشی از این افراد عضویت جدید و بخشی نیز تمدید عضویت قبلی است که پس از چندماه وقفه انجام شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در حال حاضر 1838 هنرمند و فعال فرهنگی، رسانه ای و قرآنی از استان یزد عضو صندوق هنر هستند که در مجموع در یک سال گذشته بیش از 7 میلیارد و 500 میلیون تومان حمایت مالی دریافت کرده اند.

عابدی با اشاره به تشکیل کارگروه ارزیابی شرایط متقاضیان عضویت و تمدید عضویت در صندوق اعتباری هنردر اداره کل، ابراز امیدواری کرد که در رسیدگی به درخواست های عضویت جدید سرعت داده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: با توجه به ثبت نام بیمه تکمیلی درمهر ماه سال‌جاری آن دسته از اعضا که متقاضی ثبت نام بیمه تکمیلی هستند باید تمدید عضویت خود را در اسرع وقت انجام دهند تا بتوانند از مزایای بیمه تکمیلی استفاده‌نمایند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا