خبرگزاري "رويترز " در گزارش خود آورده است: در حالي مناظره‌هاي تلويزيوني نامزدهاي انتخاباتي در ايران ميان احمدي ن‍ژاد و كانديدهاي مخالف وي برگزار مي‌شود كه مردم تهران نيز شب‌ها در حمايت از نامزدهاي منتخبشان به خيابان‌ها مي‌آيند.
رويترز در ادامه افزود: اين در شرايطي است كه دخالت‌هاي كنوني هاشمي رفسنجاني در روند انتخابات احتمال افزايش تنش‌ها در اين كشور را تشديد مي‌كند.
روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز نيز دو روز قبل در گزارشي نوشت: جناح اصلاح طلب و محافظه كار كه در آن شخصيتهاي مهم سياسي ايران نظير هاشمي رفسنجاني (رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام) و محمد خاتمي (رئيس جمهوري سابق) نيز ديده مي‌شود نبردي انتخاباتي همه جانبه‌اي را در پشت پرده عليه احمدي نژاد در ايران به راه انداخته اند تا نگذارند وي براي دومين بار به رياست جمهوري ايران انتخاب شود.
رويترز در گزارش خود افزود: هم اكنون سه كانديداي ديگر رياست جمهوري ايران در مقابل احمدي نژاد قرار گرفته و اتهاماتي را در رابطه با وضعيت اقتصادي ايران به وي نسبت مي‌دهند.
پايگاه خبري شبكه تلويزيوني الجزيره قطر نيز در گزارشي از انتخابات رياست جمهوري ايران نوشت: احمدي‌نژاد با حملات شديد و اتهام‌زني‌هاي رقباي خود در امور اقتصادي روبه‌رو شده است.
خبرگزاري فرانسه نيز در گزارشي از انتخابات رياست جمهوري ايران با بيان اينكه مردم ايران روز جمعه پاي صندوق‌هاي رأي مي‌روند نوشت كه احمدي‌نژاد شانسي بيشتر در مقايسه با ديگر نامزدها براي پيروزي دارد.
خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس نيز در گزارشي با بررسي شور و نشاط روزهاي اخير انتخابات در ايران نوشت حاميان احمدي‌نژاد با استفاده از پرچم ايران به عنوان نماد انتخاباتي و شعار ميهن پرستي به عنوان فريادشان اتحاد را به نمايش گذاشته‌اند.
اكبر هاشمي رفسنجاني بهرماني در نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي از فضاي انتخاباتي موجود در كشور انتقاد كرده است. در اين نامه هاشمي رفسنجاني ضمن گلايه از اظهارات يكي از كانديدا ها ، برگزاري انتخاباتي با حضور حداكثري مردم را باعث تحكيم وحدت ملي و اعتماد عمومي دانسته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا