فرماندار بهاباد در نشست خبری مشترک فرمانداران بافق، تفت و بهاباد با خبرنگاران استان گفت: رویکرد دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و این اقدام باعث بهره‌برداری چندین پروژه نیمه تمام در شهرستان بهاباد شده است.

به گزارش یزدفردا: فرماندار بهاباد در نشست خبری مشترک فرمانداران بافق، تفت و بهاباد با خبرنگاران استان و مدیرکل روابط عمومی استانداری که به مناسبت هفته دولت در سالن شهید منتظر قائم استانداری یزد برگزار شد، گفت: رویکرد دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و این اقدام باعث بهره‌برداری چندین پروژه نیمه تمام در شهرستان بهاباد شده است.

علیرضا تیموری در ابتدای این نشست ضمن گرامیدشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به معرفی شهرستان بهاباد پرداخت و گفت: شهرستان بهاباد در ۲۰۰ کیلومتری شرق استان یزد با ۲۰ هزار جمعیت از سال ۸۸ از بخش به شهرستان ارتقا پیدا کرده است و دارای مردمی ولایت‌مدار و سختکوش است.

تیموری از مهمترین افتخارات بهاباد را زادگاه علامه آخوند ملاعبدالله بهابادی صاحب حاشیه که تولیت بارگاه علوی نجف اشرف را بر عهده داشتند عنوان نمود و گفت: بهاباد ۱۵۶ شهید، ۲۷ آزاده، ۲۰۰ جانباز و ۱۰۰۰ رزمنده در دوران دفاع مقدس داشتیم و هم اکنون نیز شغل اکثر مردم بهاباد کشاورزی و اشتغال در معادن است.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه شهرستان بهاباد از وضعیت نسبتاً بهتری به لحاظ منابع آبی در استان برخوردار است، عمده محصولات کشاورزی این شهرستان را پسته و زعفران مرغوب عنوان نمود.

تیموری بهاباد را دارای مناطق گردشگری بکر و زیبا برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه به دلیل فاصله زیاد از مرکز استان جاذبه‌های این شهرستان کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است؛ در حالی که مناطق ییلاقی بسیار خوش آب و هوایی، کویر بکر و زیبا و دیدنی، روستای زیرزمینی ده‌عروس داریم و دارای دو موزه غنی علوم طبیعی و تاریخ که نشان از قدمت و فرهنگ بسیار بالای مردم می باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات دولت اشاره نمود و گفت: در طول این چهار دهه بعد از انقلاب خدمات بسیار ارزنده ای در شهرستان بهاباد شده و فعالیت‌ها و برنامه های بسیار خوبی را دولت‌ها داشتند.

تیموری افزود: خدمات خوبی هم به روستاییان و هم به شهر شده ولی علی رغم همه این خدمات، همچنان محرومیت هایی را داریم  و در چند سال گذشته جزء ۳۱ شهرستان محروم کشور شناخته شده ایم.

وی اهتمام دولت سیزدهم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام گذشته را پاس داشت و گفت: در همین راستا طرح‌های خوبی که برخی از آنها مربوط به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان یزد و سفر استاندار به شهرستان بهاباد می‌باشد، آماده بهره‌برداری است.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه سهم بسیار خوبی در از سفر ریاست جمهوری داشتیم که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان و اجرای چند پروژه اختصاص یافت، گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان تخصیص یافته که امیدواریم به زودی این طرح نیز عملیاتی شود تا خدمات بهتر و بیشتری به مردم شهرستان ارائه شود.

تیموری به جاده بین المللی بهاباد ـ دربند که بهاباد را از بن بست خارج می‌کند اشاره نمود و گفت: باتوجه به اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به استان، تکمیل این محور سرعت گرفته است.

وی به آماده افتتاح بودن  ۲۷ طرح در این شهرستان به مناسبت هفته دولت با اعتباری در حدود ۱۶۸ میلیارد تومان اشاره نمود و گفت: این اعتبارات شامل ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۲۹ میلیارد تومان اعتبارات خیری می‌باشد.

فرماندار بهاباد گفت: گازرسانی به روستاها را داشتیم با اعتباری در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان که تقریباً تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان بهاباد از نعمت گاز برخوردار شدند؛ پروژه گازرسانی برای حدود ۲۹ روستا در دهه فجر ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و برای تعداد ۹ روستا هم در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افتتاح پست برق فوق توزیع ۱۳۲ کیلوولت را از جمله زیرساخت‌های بسیار مهم دانست که با اعتباری نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

تیموری خاطرنشان کرد: علاوه ساخت یک واحد نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی که دو ماه پیش توسط بخش خصوصی کلنگ‌زنی شده و تا شش ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، دو طرح دیگر نیز در این حوزه هر کدام به ظرفیت ۱۰ مگاوات برای شهرستان را در دست اقدام داریم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا