مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ضمن تشریح برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های انجام شده توسط صنعت برق استان به منظور کاهش ناترازی عرضه و تقاضای برق، از پشت سر گذاشتن بیش از نیمی از تابستان 1401 بدون خاموشی خانگی و تجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی با اشاره به اینکه اهم اقدامات صنعت برق استان یزد در سال ۱۴۰۱ در چند حوزه دنبال شد تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این صنعت، توسعه شبکه بود که خوشبختانه توانستیم پست‌ها و خطوط شبکه برق که می‌بایست در زمان پیک بار به بهره‌برداری برسند را مطابق برنامه وارد مدار کرده و برق مطمئن‌تری برای مشترکین تامین نماییم.

وی سرویس و نگهداری پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع را از دیگر اقدامات صنعت برق استان یزد عنوان کرد و افزود: پیش از پیک بار تابستان ۱۴۰۱، صد درصد عملیات سرویس و نگهداری این پست‌ها و خطوط انجام شده و خوشبختانه پایداری شبکه‌های انتقال و فوق توزیع استان در سیل بی‌سابقه اخیر به طور کامل حفظ و برق مطمئن مشترکین در این ایام تامین شد.

وی ادامه داد: با توجه به صنعتی بودن بیش از ۷۵ درصد بار استان یزد، برنامه‌‌ای جامع برای فعالیت صنایع با همکاری سازمان صمت تدوین شد؛ این برنامه به گونه‌‌ای است که در مدت زمان پیک بار تابستان ۱۴۰۱، هیچ یک از صنایع استان قطعی بار نداشته و با برنامه زمان‌بندی مشخص در ساعات پیک در مدیریت بار مشارکت نموده و تلاش گردیده تا حد ممکن به صورت حداکثری بارگیری داشته باشند.

مدیریت بار ادارات در ایام پیک بار نیز از دیگر حوزه‌های فعالیت صنعت برق استان بود که مدیرعامل برق منطقه‌‌ای یزد به آن اشاره کرد و گفت: ضمن جابجایی ساعت کاری ادارات در پیک بار، کاهش ۳۰ درصدی بار این ادارات پس از ساعت ۱۱ و کاهش ۶۰ درصدی این میزان پس از پایان ساعت کار اداری نیز به طور جدی توسط شرکت توزیع دنبال شد.

دکتر اسدی در تشریح اقدامات انجام شده توسط صنعت برق استان برای مدیریت بار مشترکین خانگی استان خاطرنشان کرد: ضمن آموزش و فرهنگ‌سازی مشترکین خانگی در سطح گسترده، اجرای مرحله دوم طرح مدیریت مصرف خانه به خانه، آموزش راه‌کار‌های بهینه‌سازی و کاهش بار وسایل سرمایشی نیز در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: با اجرای اقدامات مذکور در صنعت برق استان یزد و همچنین همکاری مناسب مشترکین صنعتی، اداری، کشاورزی، تجاری و خانگی استان، پیک بار تابستان ۱۴۰۱ تاکنون بدون هیچگونه خاموشی در بخش خانگی و تجاری پشت سر گذاشته شده و امیدواریم با تداوم این همکاری‌ها، گذر موفقی از این دوره داشته باشیم.

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا