دهمین سوگواره «احلی من العسل» (نوجوانان عاشورایی) به مناسبت ششم محرم سالروز شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) امروز (پنج شنبه ) درمهدیه بهاباد با حضورهیئت های دانش آموزی برگزار شد.

در روز ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع) دانش‌آموزان و نوجوانان مسلمان با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین (ع) سر می‌دهند .

عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بهاباد دراین مراسم درسخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام وشهادت قاسم بن الحسن ع هدف از برگزاری این سوگواره را الگو قرار دادن شخصیت حضرت قاسم بن الحسن(ع) برای نسل نوجوان دانست و گفت: همچنین این برنامه با هدف تحقق اهداف سند تحول بنیادین و با عنایت به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، گذشت، شجاعت برگزار می‌شود.

عباسعلی خواجه رحیمی بیان داشت : در این گردهمایی که هر ساله به یاد قاسم ابن الحسن برگزار می‌شود امروز هم جوانان و نوجوانان در رثای این جوانان رشید کربلا بر سر و سینه زدند و و اشک ماتم ریختند.

وی با بیان اینکه نوجوان‌های امروز برای مشخص کردن مسیر زندگی خود به یک الگوی مناسب و چهره شاخص نیاز دارند، بهترین الگو‌ براي نوجوانان و جوانان را شهداي واقعه كربلا دانست.

معاون پرورشی اداره آموزش وپرورش بهاباد گفت: سوگواره «احلی من العسل» نيز هر سال در روز ششم محرم برگزار می‌شود و امسال هم با استقبال بسيار پر شور دانش‌آموزان همراه بود.

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا