یزدفردا: رئیس شورای اسلامی شهر یزد در جلسه علنی شورا گفت: شهر یزد در راستای مهار بحران احتمالی سیلاب در روز های پیش رو آمادگی لازم را دارد.

به گزارش یزدفردا: سیفی ادامه داد: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی شهر یزد، احتمال جاری شدن سیل در روز های پیش رو در شهر وجود دارد که خطر آفرین است. با اعلام هواشناسی و بازدید از مناطق خطر ساز آنچه به عنوان ضریب امنیتی و مقابله با سیل ضرورت دارد، پیش بینی شده است.

به گفته او تمام دستگاه های مرتبط با شهرداری برای مقابله با خطر سیل زدگی آمادگی خود را اعلام کرده اند. سایر دستگاه های مدیریت بحران نیز برای پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی ناشی از بارندگی های سیل آسای پیش رو آماده هستند.

وی از شهروندان خواست چنانچه در مناطق در معرض سیلاب قرار دارند از حضور در مسیل و رودخانه ها اجتناب کنند تا به خسارت جانی و مالی مواجه نشوند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد سالروز عملیات مرصاد را گرامی داشت و گفت: بعد از پذیرش قطع نامه ۵۹۸ توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی، منافقین با تصور بر اینکه قدرت نظامی و نیرو های بسیجی در جبهه کاهش میابد و  فرصتی برای ضربه به جمهوری اسلامی است در سراسر دنیا همه نیرو های خود را بسیج کردند و با تعداد ۱۵ هزار نفر در منطقه غرب کشور عملیاتی را آغاز کردند با هدف تصرف کشور، اما بعد از مطلع شدن نیرو های بسیجی، آمادگی خود را برای مقابله با آنها اعلام کردند و توانستند با یک عملیات در پنجم مرداد ۶۷ با نام عملیات مرصاد منافقین را شکست دهند.

سیفی در پایان درخصوص برگزاری اولین نماز جمعه در کشور افزود: ۵ مرداد سال ۱۳۵۸، اولین اقامه نماز جمعه در کشور با امامت جمعه  مرحوم آیت الله طالقانی انجام شد. مرحوم طالقانی در خطبه آن نماز جمعه گفتند امروز طلیعه انجام این فرضیه بزرگ الهی و این صف بزرگ جهاد و توحید، نماز جمعه است. این جمله نشان دهنده این است که  نماز جمعه را حرکتی عبادی و سیاسی است. نماز جمعه برای کشور و اسلام  تا حدی اهمیت دارد که برخی مراجع آن را در حد وجوب میدانند.

 

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا