یزدفردا: رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ساخت‌وسازهایی که در مسیر رودخانه مرکزی یزد انجام شده است، گفت: خواستار اقدامات لازم برای احیای این رودخانه هستیم.

به گزارش یزدفردا: محسن ابوترابی در جلسه کمیسیون خدمات شهری با اشاره به اینکه یزد آخر هفته بارانی را بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی پیش رو دارد، اظهار کرد: گزارش‌های ارائه شده در ارتباط با نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده احتمال وقوع سیل در نقاط مختلف استان یزد است.

وی ادامه داد: یکی از نقاطی که احتمال سیل برای آن پیش‌بینی شده، شهرستان و شهر یزد است و بر اساس پیش‌بینی‌های مطرح شده، اقدامات متعددی از سوی شهرداری یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد گفت: یکی از اقدامات بسیار مهمی که توسط شهرداری یزد انجام شده است، تقویت سیل‌بندها و نخاله‌برداری است تا ظرفیت سیل‌بندها افزایش یابد و امکان تخریب و خسارت آن کمتر شود. یکی از نکات بسیار مهمی که در ارتباط با سیلاب‌ها و رواناب‌های یزد باید به آن توجه شود، رودخانه مرکزی یزد است و در گذشته نیز انتقال سیلاب‌ها از این رودخانه انجام می‌شده است.

وی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته بخش‌هایی از رودخانه یزد توسط شهرداری احیا شده است، اما به دلیل قطع شدن مسیل، امکان انتقال سیل وجود ندارد و تنها در بعضی نقاط، این رودخانه نقش بسزایی در جمع شدن آب دارد.

ابوترابی در خصوص ضرورت احیای رودخانه مرکزی یزد، تصریح کرد: ظرفیت سیل‌بند حجم مشخصی دارد و محدود است و در صورت بارش باران بیش از حد سیل به سمت شهر جریان می‌یابد، به همین دلیل لازم است که مسیری برای انتقال این آب به خارج از شهر و زمینه جذب آن به سفره‌های زیرزمینی فراهم شود.

 

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا