به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد، محمدرضا داورزنی رئیس و وحید مرادی مشاور عالی فدراسیون والیبال ایران در همراهی با امیر شرافت مدیرعامل، عباسعلی میرحسینی مدیر تیم های پایه ای باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب، علیرضا پورسلمان مدیرکل ورزش و جوانان و محمدرضا جواهری رئیس هیئت والیبال استان با حضور در استانداری، با مهران فاطمی استاندار یزد دیدار و گفتگو کردند.

مهران فاطمی در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه و حمایت از ورزش قهرمانی، اظهار داشت: تزریق غرور و افتخار ملی به هشتاد میلیون ایرانی و طنین انداز شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در مسابقات بین المللی، لحظات نابی است که نمی توان برای آن ارزش ریالی قائل شد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه ورزش عامل وحدت و صمیمیت در جامعه است، افزود: ورزش، محوری شده تا در آن همه یک کلمه و همه کلمات ایران شوند که این مهم بسیار ارزشمند است. مصداق این وحدت و شادی همگانی را با قهرمانی تیم والیبال شهداب یزد در لیگ برتر والیبال ایران شاهد بودیم.

عالی ترین مقام اجرایی استان با تأکید بر اینکه شخصا در مسئله ورزش، مسائل مرتبط با محور تحولی آن را دنبال می کنم، تصریح کرد: مدیریت استان در توسعه ورزش های مزیت دار از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود که والیبال یکی از مهمترین رسته های این محور تحولی در ورزش است که شهدابی ها با تلاش شبانه روزی و همت مدیران و بانیان این شرکت صنعتی و معدنی به ویژه خاندان خیر و ورزش دوست شایقی و شرافت توانستند با پرداختن شایسته به حوزه مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه نیز بدرخشند.

فاطمی در آخر از امیر شرافت مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد به واسطه فعالیت های حرفه ای این باشگاه و درخشش در عرصه های ورزشی، قدردانی و تشکر کرد.

محمدرضا داورزنی نیز در این نشست، با اشاره به نگاه مساعد و همراه مقام معظم رهبری نسبت به ورزش والیبال، اظهار داشت: نظر به دغدغه مندی درست و ارزشمند حضرت آقا و باتوجه به حضور تیم ملی این فدراسیون در جمع هشت تیم برتر دنیا، زمینه برای رشد و توسعه بیش از پیش این ورزش فراهم است. البته طی سالیان گذشته تک تک بازیکنان و کادرفنی این تیم توانسته اند به عنوان تنها رشته گروهی ملی در سطح جهانی موفق عمل کنند و در رقابت با ابرقدرت ها، به پیروزی های متعدی دست یابند که مایه افتخار است.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه تصریح کرد: تیم والیبال ایران توانسته نسل جدیدی از والیبالیست ها را به دنیا و عرصه های بین المللی معرفی کند. این غرور آفرینی و پاسداشت هویت ملی توانسته به گروه های مختلف سنی و اقشار جامعه رسوخ کرده به نحوی که مردم، تیم ملی را از آن خود دانسته و در رقابت ها خود را در میدان نبرد به مصاف تیم های بین المللی ببینند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توسعه والیبال در یزد به عنوان یک ورزش قهرمانی و خانوادگی مرهون تلاش باشگاه شهداب است، بیان داشت: شهداب توانسته با حضور فعال و موفق خود در لیگ برتر و رقابت های آسیایی، موتور محرکی برای جوانان استان قلمداد شود و رفته رفته میزان علاقه مندی به ورزش والیبال را در استان افزایش دهد.

داورزنی با بیان اینکه شهداب یزد همچنین با پرورش و رشد بازیکنان خود توانسته به تیم ملی ایران هم کمک کند، اضافه کرد: مردم یزد می بایست بیش از پیش همراه این تیم باشند و باشگاه را از آن خود بدانند و دنبال کننده رقابت های آن در عرصه های مختلف باشند. این تعامل مردمی در کنار تلاش شهدابی ها بی شک می تواند در آینده منجر به معرفی والیبالیست های بیشتری از یزد به تیم ملی والیبال ایران شود.

امیر شرافت در این نشست ضمن قدردانی از حسن توجه مسئولین استان و کشور به فعالیت های حرفه ای این باشگاه، با اشاره به میزبانی شهداب یزد از مسابقات هفته پایانی دور مقدماتی و مرحله نهایی دومین دوره از لیگ برتر والیبال ساحلی ایران، بیان داشت: در حال حاضر هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر والیبال ساحلی ایران در مجموعه ساحلی و تازه تاسیس این باشگاه که از جمله تخصصی ترین و حرفه ای ترین مجموعه های ساحلی کشور است، میزبان ورزشکاران، مسئولین و مردم شریف و ورزش دوست استان یزد از جمله بانوان محترم استان خواهد بود. تیم والیبال ساحلی شهداب یزد در این دوره از مسابقات توانسته به مرحله نیمه نهایی صعود کند و از امیدهای قهرمانی لیگ برتر والیبال ساحلی ایران در این دوره عنوان شود.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب در ادامه با بیان اینکه شهداب توانست در چهارمین سال حضور خود در لیگ برتر، عنوان قهرمانی والیبال ایران را که از جمله حرفه ای ترین لیگ های والیبال در جهان است کسب کند، افزود: در ۳۵ سال فعالیت لیگ برتر والیبال ایران تنها چهار تیم شهرستانی قهرمان شده اند که یکی از آنان شهداب یزد است. این باشگاه همچنین تنها باشگاه کاملا خصوصی است که موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر والیبال ایران شده و طی سه سال گذشته در تمامی نظرسنجی های استانی نیز به عنوان پرطرفدارترین تیم ورزشی استان یزد شناخته می شود.

این مدیر فرهنگی و ورزشی همچنین تشریح کرد: حمایت از سایر رده های ورزشی اعم از بدمینتون، هندبال و کوهنوردی توام با مدیریت نه تیم ورزشی در رده های نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و بانوان از جمله افتخارات این باشگاه فرهنگی ورزشی است. همچنین این باشگاه موفق شده ‌تا در دو سال گذشته بالغ بر ۲۰ بازیکن در رده های سنی مختلف تحویل تیم های ملی ایران دهد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. ضمنا ما در شهداب توانستیم بعد از ۳۰ سال یک ورزشکار یزدی را پرورش و تحویل تیم ملی جوانان ایران دهیم به نحوی که آقای سینا نیک پور توانست در مسابقات قهرمانی جهان، عنوان بهترین اسپکر را با لباس پرافتخار تیم ملی والیبال ایران کسب کند.

وحید مرادی مشاور عالی فدراسیون والیبال ایران نیز در این نشست با قدردانی از مدیران باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب، اظهار داشت: شهداب توانسته نام و یاد والیبال را در یزد زنده کند و به آن جانی دوباره ببخشد. ما در فدراسیون والیبال شاهد آنیم که شهدابی ها و مدیران و بازیکنان متعصب آن در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نبودند و با عشق، علاقه و تعصب وارد این حوزه شده و ان شاالله با حمایت مردم، مسئولان استان و فدراسیون بتوانند این مسیر رو به رشد را ادامه دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا