یزدفردا: چهارمین جشنواره قصه گویی بومی محلی «چله قصه ها» با هدف بسط و گسترش قصه های بومی و محلی در استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد: آیین افتتاحیه جشنواره قصه‌گویی بومی محلی «چله‌ قصه‌ها» به منظور گرامیداشت استاد «مهدی آذر یزدی» پیرنیک اندیش ادبیات کودک و نوجوان در یزد برگزار شد و به مدت ۳ روز ادامه دارد.

جشنواره قصه گویی بومی محلی «چله قصه ها» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ویژه شهروندان یزدی علاقه‌مند به قصه گویی و نویسندگی با هدف بسط و گسترش قصه‌های بومی و محلی در استان یزد برگزار شده است.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره «محمدرضا آخوندی» معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به این موضوع که قصه و قصه‌گویان باید پرچم‌دار جهاد فرهنگی در عصر و زمانه‌ی امروزی هستند گفت: قصه گویان می‌توانند استیلای فضای مجازی، هجوم امواج رسانه‌ای و ابر رسانه‌ای که سعی دارند نسل امروز را از گذشته و تاریخ خود منقطع کنند، می‌توانند نسل امروز را به گذشته خود پیوند دهند. زیرا اگر قصه‌های یک ملت فراموش شوند و از بین بروند در واقع تمام هویت و ماهیت یک ملت از بین می‌رود.

«سمیه اصحاب صحف» دبیراجرایی چهارمین جشنواره چله قصه‌ها با اشاره به این موضوع که مبنای تمام این جشنواره بر اساس قصه‌های بومی محلی استان یزد است، اظهار داشت: آثار قصه‌گویی فرستاده شده در بخش‌های مختلف از جمله پادکست‌های قصه‌گویی، قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، داستان‌نویسی و اجرای صحنه‌ای مورد داوری قرار می‌گیرند.

اصحاب صحف افزود: این جشنواره در بخش دختران و پسران بالای ۱۸ سال، دختران و پسران بالای ۱۲ سال، دختران و پسران زیر ۱۲ سال و پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها ست که هر کدام در بخش خود و در رده سنی مختص خود باهم رقابت می‌کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا