یزدفردا: معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد: افزایش ۲۰ درصدی حق الزحمه کارورزان پزشکی در نظر گرفته شده و برای آنان واریز خواهد شد.

به گزارش یزدفردامحمدرضایی وفایی نسب گفت: وزارتخانه نامه‌ای را مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی حق الزحمه کارورزان پزشکی به دلیل شیوع کرونا ابلاغ کرد و اظهار داشت که این افزایش از اول سال اعمال شود.

وی افزود: درباره اول سال اختلاف نظر وجود داشت که آیا منظور اول سال تحصیلی یعنی مهرماه است یا اول سال شمسی یعنی فروردین ماه.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ادامه داد: با توجه به اینکه نامه را وزیر نوشته بود، جویا شدیم که منظور از اول سال چیست و سرانجام تصمیم بر این شد که اول سال شمسی یعنی فروردین مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بر این اساس قرار است سند این افزایش آماده شده و ماه های معوقه برای آنان واریز شود. این مساله در جلسه چند روز پیش با نمایندگان کارورزان مطرح شد و گویا دانشجویانی که امروز تجمع کردند، با نمایندگان خود هماهنگ نبودند.

وفایی نسب اظهار داشت: بنده امروز پس از اطلاع از برگزاری تجمع به دانشگاه رفتم که البته تجمع به پایان رسیده بود. کارورزان بدانند که این افزایش حقوق برای آنان در نظر گرفته شده و پرداخت خواهیم کرد.

گفتنی است جمعی از کارورزان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد صبح امروز به منظور پیگیری مطالبات صنفی و آموزشی در این دانشگاه تجمع کردند.

خواسته این دانشجویان اصلاح مصوبه آموزشی در خصوص پرداخت کارانه کرونا و افزایش کمک هزینه تحصیلی و پرداخت معوقات، به رسمیت شناختن مشکلات صنفی و رفاهی و احیای حرمت و کرامت اینترن‌ها است.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا