به گزارش یزدفردا: احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در مراسم یادبود مرحوم علی اصغر حسینی از پیشکسوتان موسیقی یزد گفت: مرحوم حسینی بر گردن موسیقی فاخر و اصیل یزد حق دارد و هنرمندان توانمندی در عرصه موسیقی در یزد تربیت کرد.

وی افزود: بخشی از مصرف فرهنگی و هنری مردم، موسیقی است و ما نمی توانیم آن را نادیده بگیریم و انکار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: محدود کردن موسیقی، رهاسازی و همچنین مدیریت و رسیدگی به موسیقی به عنوان رویکردهای مختلف در مقابل موسیقی است که به نظر می‌رسد بهترین شیوه و رویکرد، حالت سوم یعنی رسیدگی و مدیریت موسیقی در جامعه باشد.

وی گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در عرصه موسیقی سیاست انقباضی نیست و این را از اتفاقات و رویدادهای هنری و موسیقایی چندماه اخیر می توان فهمید.

عابدی گفت: باید نسبت به موسیقی رویکردی علمی و فنی داشته باشیم تا بتوانیم از این ابزار موثر فرهنگی و هنری برای رشد و بالندگی فرهنگ و بنیان های هویتی خود استفاده کنیم.

وی بیان کرد: اگر ما موسیقی اصیل و سنتی خود را مورد توجه قرار دادیم و کمک کردیم تا در بین مردم جاری و ساری باشد، قطعا جلو برخی ذائقه سازی های مبتذل که توسط فرهنگ مهاجم و بیگانه در عرصه های موسیقی صورت می گیرد را خواهیم گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: البته این نیست که موسیقی غیرسنتی موسیقی مبتذل باشد البته در موسیقی پاپ نیز بسیاری از آثار فاخر ارزشمند و اثرگذار داریم.
عابدی گفت: این مساله‌ای اثبات شده است که ما در یک نبرد نابرابر تمدنی و فرهنگی قرار داریم که فرهنگ مهاجم بیگانه از شرق و غرب تلاش می کند تا ذائقه نسل جوان و جامعه ما را جهت دهی کرده و به سمت و سویی سوق دهد که مغایر با ارزشهای ملی و میهنی و دینی ما است و مانمی توانیم نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.

عابدی بیان کرد: در این نبرد نابرابر قطعا یکی از ابزارها، ابزار موسیقی است که بتواند با کلامی که در درون خود دارد و اشعار فاخر شاعران کهن ومعاصر، نسل ما را روی هویت خود پایدار و پایبند نگه دارد.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم این جریان سازی را از قالب موسیقی انجام دهیم و پیگیری کنیم تا بتوانیم موسیقی که سبد فرهنگی و هنری مردم ما را پر می کند به سمت آثار فاخر و موسیقی اصیل و سنتی جهت دهی کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا