یزدفردا: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد: برق کارخانه سیمان استان قطع نشده بلکه به دلیل نیاز این کارخانه، وارد تعمیرات بخشی از تجهیزات خود شده و تولید آن کاهش یافته است.

به گزارش یزدفرداابوالفضل اسدی با اشاره به مشکلات عرضه سیمان در بازار یزد گفت: از ابتدای سال تا به امروز هیچگونه محدودیت و قطعی برای کارخانه سیمان تجارت مهریز اعمال نشده و تامین برق این کارخانه بدون قطعی و برحسب نیاز آن بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی و برنامه ریزی دقیق انجام شده با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و استانداری یزد، به کارخانه سیمان اعلام شد که برق مورد نیاز این کارخانه تامین خواهد شد و امکان تولید همچنان وجود دارد، اما به دلیل نیاز این کارخانه، وارد تعمیرات بخشی از تجهیزات خود شده و تولید آن کاهش یافته است.

اسدی با اشاره به برنامه ریزی دقیق وزارت‌های صمت و نیرو بر اساس ناترازی عرضه و تقاضای برق در کشور افزود: در این راستا اقدامات و مذاکرات لازم برای گذر موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ انجام و تلاش شده زمان تعطیلات و تعمیرات صنایع نیز برای مدیریت مصرف انرژی، در ایام پیک بار قرار گیرد.

وی در تشریح طرح مدیریت مصرف خانه به خانه، ضمن تاکید به صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش روشنایی و بار سرمایشی غیرضروری گفت: خوشبختانه پس از اجرای موفق این طرح برای هزار و ۲۹ خانوار در سال گذشته، اجرای مرحله دوم این طرح نیز با همکاری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان یزد و دفتر فرهنگی و امور اجتماعی استانداری یزد برنامه ریزی شده و به زودی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای ادامه داد: تعویض پوشال، سرویس کولر و نصب سایه بان از جمله اقدامات قابل اجرا در این طرح است که علاوه بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب و کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق، افزایش خنک کاری و بازدهی کولر‌های آبی را به دنبال خواهد داشت.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا