رئیس حوزه علمیه بهاباد 1۴ خرداد سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشت وبا بیان اینکه امام راحل در قرن معاصر اسلام را احیا کرده و به ایران و ایرانی عزت، اقتدار و عظمت داد و یک حقیقت همیشه زنده است گفت: امام بزرگترین احیاگر اسلام ناب بود.

حجت الاسلام محمد علی اخوان بهابادی شامگاه جمعه  درآئین سی و سومین سالگردارتحال ملکوتی امام راحل که با حضورفرماندار ، مسئولان  ، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم درمسجد جامع بهاباد برگزارشد در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ره اظهارداشت: انقلاب اسلامی به عنوان یک میراث ارزشمند از امام راحل به ما رسیده باید امانت دار این میراث باشیم.

امام جمعه موقت بهاباد بیان داشت : امام خمینی(ره) متفکر بزرگ عصر حاضر و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) و بزرگ مردی بود که جهان را با اندیشه الهی خود از فرورفتن در اندیشه‌های دنیا طلبانه قدرت‌های جهانی رهانید و اسلام را بعنوان یگانه مسیر رستگاری بشریت به جهان معرفی کرد.

حجت الاسلام اخوان  با بیان اینکه امام بزرگترین احیاگر اسلام ناب بود افزود : باید با تبیین ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام(ره) و نقش ایشان در پیشبرد انقلاب، نسل جوان و نوجوان را در جریان تاریخ انقلاب قرار دهیم چراکه ترویج آرمان های امام راحل(ره) نقش بسزایی در بصیرت افزایی افراد جامعه دارد.

امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه امروز دشمنان در راستای مخدوش کردن چهره واقعی امام خمینی (ره) و سایر ارزش‌های دینی و مقدسات تلاش زیادی می‌کنند، اما هیچ‌گاه نمی‌توانند موفق شوند افزود: تلاش دشمنان از دیرباز این بوده است که جان اسلام را بگیرند؛ اما آنها هیچ‌وقت موفق نشدند و نخواهند شد که خداوند بهترین مکرکنندگان است و مکر و فتنه‌های آنان را خنثی و به خودشان برمی‌گرداند.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) الگوی مبارزه علیه ظلم و بیداد است و امام خمینی (ره) نیز این درس را از مکتب امام حسین (ع) آموخت و درس ظلم ستیزی، حریت و آزادی را به دنیای اسلام داد و انقلابی را به راه انداخت که تا قیامت، مردان الهی باید پیرو آن باشند.

رئیس حوزه علمیه بهاباد با تاکید بر بازگویی ابعاد شخصیتی امام (ره) برای نسل جوان گفت: تبیین اندیشه‌های سیاسی بنیانگذار انقلاب و جایگاه ولایت فقیه برای مردم ضروری است.

امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه امام خمینی ره ایمان داشتند به راهی  را که  خود انتخاب کرده بود ن چون  مبارزه ، انقلاب و اسلام افزود:  امام راحل دراین باره فرمودند راه همین است راه مبارزه وقیام است نترسید ادامه دهید زیرا خدا شمارایاری میکند .

وی با بیان اینکه این انقلاب پدیده قرن بیستم میلادی بود و این انقلاب همه معادلات سیاسی جهان را بهم زد افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلاب پدیده قرن بیستم بود .

اخوان با تاکید براینکه  امام خمینی (ره) ایالات متحده آمریکا را مظهر استکبار جهانی می دانستند ایشان از ایالات متحده آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد کردند خاطر نشان کرد : امام در خصوص رابطه با آمریکا گفتند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است.

امام جمعه موقت بهاباد با تاکید براینکه امام خمینی (ره) به واقع میراث عظیم اسلامی را احیا کردند و اقتدار و شرف را به مسلمانان جهان بازگرداندند افزود: بدون شک رحلت جانسوز امام خمینی (ره) و آئین تشییع پیکر ایشان بزرگترین حادثه در طول تاریخ ایران رقم زد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بدون نام امام راحل، آرمان‌ها و برنامه‌هایش هیچ معنایی ندارد، ادامه داد: امام خمینی (ره) شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی ایران است .

حجت الاسلام اخوان بهابادی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست چون یک انقلاب مردمی با رهبری دینی است و بر پایه‌های ارزش‌های اسلامی بنا نهاده شده است.

وی به جانشینی مقام معظم رهبری به عنوان رهبر جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: پس از رحلت امام خمینی (ره) نیز آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) سکاندار انقلاب اسلامی ایران شد و با رهبری‌های مدبرانه خویش مسیر عزتمند امام راحل را ادامه داده اند.

مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل با حضور امام جمعه موقت فرماندار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع بهاباد برگزارشد ویاد و خاطره امام خمینی ره را گرامی داشتند .

مداحی و عزاداری دررثای خمینی کبیر از دیگر برنامه های این مراسم بود .

مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری شرق شهر یزد قراردارد










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا