فرمانده سپاه ناحیه بهاباد با بیان اینکه سوم خرداد سال ۱۳۶۱ یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی و یکی از مهمترین روزهای انقلاب اسلامی است گفت : فتح خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار سعید دهقان روز دوشنبه به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزاد ی خرمشهر قهرمان  اظهارداشت : خرمشهری که در آبان ماه سال ۱۳۵۹ به اسارت رژیم بعث عراق در آمد، پس از ۳۵ روز مقاومت طی عملیات الی بیت المقدس توسط رزمندگان اسلام  آزاد شد.

وی بیان داشت : فتح خرمشهر نقطه‌عطفی در دفاع مقدس و همچنین آغاز شکست‌های پی در پی ارتش عراق و پایانی بر توهم و شکست و اشغال و نابودی دشمنان جمهوری اسلامی بود.

دهقان اضافه نمود : اگر ملت ایران بعد از ۴۲ سال در برابر دشمنان، جنگ‌های سخت و نیمه سخت و نرم و تحریم‌های ظالمانه ایستادگی و مقاومت کردند، تجربه‌ای هستند که ریشه در فتح خرمشهر دارند که با فرمول مقاومت، ایستادگی، بصیرت و اطاعت از امامین انقلاب قله‌های بزرگ را فتح کرده و می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بهاباد با تاکید براینکه ملت بزرگ ایران صفحه اقتدار سوم خرداد را به خط زر نوشت و اراده ایرانیان را به رخ جهانیان کشید و صلابت ملت فاتح خرمشهر را در صفحات زرین تاریخ به ثبت رساند افزود: حماسه سوم خرداد، نماد پیوستگی و وحدت رزمندگان اسلام در دفاع از امنیت و تمامیت ارضی ایران اسلامی و الگویی روشن برای همه نسل‌های آینده در دفاع از استقلال و حریم میهن عزیز است.

وی با بیان اینکه سوم خرداد نماد خودباوری و ایستادگی ملت ایران است، گفت: در شرایطی که استکبار جهانی با تمام توان به میدان جنگ نظامی با ملت ایران آمده بود و کارشناسان نظامی آزادسازی خرمشهر را یک امر غیرممکن می‌دانستند اما جوانان انقلابی ایران با ایمان به خدا، فداکاری، از جان گذشتگی و مهم‌تر از همه بهره‌گیری از توان داخلی خرمشهر عزیز را از دست دشمن بعثی آزاد کردند.

سرهنگ دهقان با بیان اینکه فتح خرمشهر فتح ارزش های اسلامی است، گفت: ما در  این عملیات به خاطر تجهیزات،تانک و هواپیما و یا کمک غربی ها پیروز نشدیم، زیرا برگ برنده رزمندگان ایران اعتقاد و الهی فکر کردن و معنویت در جبهه و الگوگیری از الگوی عاشورای امام حسین(ع) بود.

ایشان درپایان یادآور شد: فتح خرمشهر قلب مقاومت در روزهای انقلاب بود، چرا که رزمندگان اسلام با ایثار، جاودانگی و ایستادگی در مقابل دشمن، به این فتح دست یافتند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا