یزدفردا: امام جمعه میبد: باید با تهیه کلیپ‌های اثر گذار درباره فرهنگ زکات درفضای مجازی هزینه کرد.

به گزارش یزدفرداآیت الله اعرافی درجلسه زکات شهرستان میبد، بر ترویج فرهنگ زکات تاکید کرد و گفت: فرهنگ زکات باید در مساجد تبلیغ و ترویج شود.

امام جمعه میبد با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت میبد در فضای مجازی فعالیت دارند افزود: باید با تهیه کلیپ‌های اثر گذار در باره فرهنگ زکات درفضای مجازی هزینه هزینه کرد و جهاد کشاورزی، صمت و اصناف هم باید همکاری کنند.

وی تصریح کرد: فرهنگ زکات باید درجامعه تقویت شود چرا که اگر جامعه متمدن میبدی سهم خمس شان را می‌دادند امروز نیاز نبود برای حمایت از نیازمندان به حوزه‌های دیگر مراجعه و مشکل را حل کرد.

آیت الله اعرافی در ادامه بر اجرای طرح شورای تعاون و رفاه اجتماعی در فقر زدایی در شهرستان میبد تاکید کرد.

امام جمعه میبد گفت: این طرح باید از طرح دفتر امام جمعه و با استفاده از نرم افزاری که درکمیته امداد امام رحمه الله علیه است با رسیدن به اطلاعات جامع اجراء شود تا با جلوگیری از موازی کاری به طرح فقر زدایی در میبد کمک کند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: ما برای رفع فقر باید فعال باشیم و حتی کسانی که برای رفع مشکلاتشان به جایی مراجعه نمی‌کنند شناسایی و مشکلاتشان را حل کنیم.

امام جمعه میبد در باره تلاش نهاد‌های حمایتی بهزیستی و کمیته هم گفت: همه تلاش‌ها باید به سمتی باشد که نیازمندی در نهاد‌های حمایتی رسوب نکنند بلکه باید آن‌ها را با کار و تلاش از چرخه حمایتی خارج و یا در امر تولید فعال کنیم.

وی افزود: شهرستان میبد باید شهر پیشگام در رفع کامل فقر باشد و دراین زمینه تعامل میان دستگاه‌ها درقالب طرح ذکر شده مهم است.

سجادی پور فرماندار میبد هم گفت: همه دستگاه‌ها و موسسات برای کمک دراجرای شورای تعاون و رفاه اجتماعی اعلام آمادگی کردند و اگر این طرح اجرایی شود و کمک‌ها به دست نیازمند واقعی برسد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا