اخیرا برخی کانالهای فضای مجازی با اهداف مشخص و از قبل تعیین شده با ارائه اطلاعات گزینشی به افکار عمومی، نشست های افطاری استانداری یزد را به دستاویز دیگری برای تخریب استاندار یزد قرار داده اند...

اما چند نکته در این رابطه مشهود است:

افراد مشخص دائما کلید واژه مردم را در برابر این مراسم ها قرار می دهند. این در حالی است که این افطاری ها در حقیقت نشست های هم اندیشی مدیریت ارشد استان با منتخبین اقشار مختلف است از جمله خبرنگاران، مدافعان سلامت، پاکبانان، معلمان، دانشجویان، اساتید، احزاب،  جامعه بانوان، شاعران و مداحان، جامعه قرآنی و ... . در حقیقت نمایندگان اقشار مختلف مردم، خود میهمانان اصلی این نشست ها بوده اند و قرار دادن مردم در برابر مراسم های سنتی افطاری که در استان یزد، همه مردم و هیئت های مذهبی، آنهم با نیت قربه الله انجام می دهند و یکی از سنت های پسندیده در استان دارالعباده است پسندیده نیست. علمای مذهبی چه در زمان طاغوت چه بعد از انقلاب، از این سنت پاسداری و آن را حفظ کرده اند.

دوستانی که در فضای مجازی معلوم نیست با چه هدفی به ایجاد بی انگیزگی مسولان استان و مردم می پردازند و دائما بر روی واژه افطاری های مجلل یا سوپر مجلل و یا مجموعه های مجلل و ... اصرار دارند. این در حالی است که مراسم های افطاری مذکور در سطح معمول برگزار شده است و شرکت کنندگان در این نشست ها ، خود گواهی بر این ادعا هستند. این افطاری ها در سالن های پذیرایی مختلف استان و باتوجه به شرایط هر جلسه و نشست، ظرفیت تعداد افراد شرکت کننده، رزرو سالن پذیرایی و ... صورت گرفته و در این میان، از توان بخش عمده ای از مجموعه های گردشگری استان، از هتل صفائیه تا مشیر، و از راه و ماه تا سیب و نار و تالار یزد و فرهنگیان گرفته تا پذیرایی در دانشگاه یزد و مجتمع باقر العلوم و کاظم العلم بهره گرفته شده است . حال منتقدین چنین مراسم هایی، چگونه سراسر سالن های پذیرایی گردشگری استان را مجلل و سوپر مجلل ارزیابی کرده اند جای تامل دارد.

منتقدین چنین مراسم هایی چگونه بر روی محاسن بالای این نشست های هم اندیشی که در پایین ترین سطح ش بیان دیدگاه های نمایندگان اقشار مختلف و گفتگوی رو در رو با مدیریت ارشد استان است چشم می پوشند و در حالی که نشستن بر سر سفره های رنگین در خفا جزئی از آداب و سبک زندگی شان شده است ناگهان آنقدر برگزاری در سالن هایی که معمولا نشست های ۱۰۰۰نفره حزبی خود را در آن برگزار می کردند، آنهم احزابی که به قول منتقدی یزدی، یک نفر و نیم هوادار داشته اند، در حال حاضر با پنهان شدن در پشت نام "مردم"  و بهانه کردن "وضعیت سخت معیشتی" حضور در همان سالن ها را ظلم به مردم می دانند و قیصریه را به آتش بکشند غافل از آن که میهمانان این سفره ها، نمایندگان اقشار مختلف همین مردم بوده اند نه استاندار و مدیران دولتی.

نکته ای پایانی آن که پیشنهاد می دهند این افطاری ها در محل استانداری برگزار شود اما کافی است با کمی وسواس به انجام این مراسمها در استانداری بنگریم تا متوجه شویم که تدارکات و انجام این گونه مراسم ها در استانداری به مراتب هزینه های بیشتری را در پی خواهد داشت.

 

حسین جلالی سردبیر پايگاه خبری یزدفردا 

  • نویسنده : حسین جلالی
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا