یزدفردا: امام جمعه مهریز بر لزوم شفاف‌سازی در بحث جمع‌ آوری و هزینه‌ کرد زکات تأکید کرد و خواستار توجه عاملان زکات به این مسئله شد.

به گزارش یزدفرداحجت الاسلام محی الدینی در نشست شورای زکات شهرستان گفت: اعتمادسازی، شفافیت و ارائه گزارش و اطلاع‌رسانی به موقع در خصوص نحوه مصرف زکات موجب گسترش فرهنگ پرداخت آن در جامعه و بین مردم می‌شود.

وی افزود: هرچه مردم بیشتر در جریان مصارف زکات با تهیه و ارائه گزارش‌های مناسب قرار گیرند موجب فرهنگ‌سازی و تشویق همگان در پرداخت آن می‌شود.

محی الدینی با قدردانی از همکاری مردم و مسئولان با شورای زکات ادامه داد: کمیته امداد حضرت امام‌خمینی (ره) شهرستان نسبت به اعلام گزارشی از میزان جمع‌آوری زکات و مصرف آن را به عموم مردم اطلاع رسانی کند.

وی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان به خصوص روز عید سعید فطر فرصت مناسبی برای جلب همکاری مردم مومن در انجام وظایف شرعی و پرداخت زکات است و باید پیگیری شود.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه امسال محل نماز عید سعید فطر شهرستان به صورت متمرکز و باشکوه فقط در حسینیه دوازده امام برگزار می‌شود، افزود: همچنین صندوق جمع آوری فطریه در روستا‌ها تعبیه شده و روحانیت مردم را توجیه کنند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا