همزمان با شب نوزدهم ماه رمضان ولیالی قدر مراسم ضیافت افطاری فرزندان ایتام ومحسنین کمیته امداد امام خمینی ره بهاباد با حضورفرماندارومسئولان وحامیان اکرام و خانواده ایتام درتالار شهر بهاباد برگزارشد .

به گزارش یزدفردا: فرماندار بهاباد دراین مراسم با تسلیت شبهای قدروضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی علیه السلام اظهارداشت: احسان و نیکوکاری و کمک به نیازمندان از مصادیق بارز جهاد در راه خدا است و کسانی که از مال خود برای کمک به نیازمندان و رضایت خاطر خداوند متعال میگذرند خیر و نیکی را در این دنیا و سرای آخرت خواهند دید.

علیرضا تیموری افزود:  یتیم ‌نوازی و رسیدگی به وضعیت ایتام، شیوه انبیا و اولیای الهی است و کمیته امداد با حضور خیران به پیروی از ائمه اطهار (ع) این روش را ادامه ‌دهد.

وی  با تاکید بر اهمیت کمک به فقرا و افراد بی بضاعت  گفت: مردم  نباید  کمک  به فقرا و نیازمندان را در هر شرایطی فراموش کنند.

فرمانداربهاباد با بیان اینکه  کمک به نیکوکاران و حمایت از نیازمندان نباید معطوف به زمان خاصی باشد و همه باید در طول سال از همنوعان خود حمایت کنیم اظهارداشت : دستگیری و کمک به نیازمندان در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این مهم باید روز به روز در جامعه گسترش پیدا کند.

درادامه این مراسم رئیس کمیته امداد امام خمینی ره  شهرستان بهاباد به ارائه گزارشی از عملکرد طرح اکرام ایتام این نهاد پرداخت  وگفت : 750 حامی کفالت 210 یتیم و محسنین کمیته امداد این شهرستان را برعهده دارند که ماهیانه به طور میانگین 700 هزارریال به ایتام تحت پوشش خود کمک میکنند .

حمید دهقان از مردم نیکوکار و مسئولان خیراندیش شهرستان بهاباد دعوت کرد تا در طرح‌های مختلف کمیته امداد در ماه مبارک رمضان ازجمله طرح اکرام ایتام و محسنین، مفتاح الجنه و جشن رمضان مشارکت کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بهاباد تصریح کرد: حامی یابی برای ایتام به منظور حمایت از ایتام تحت پوشش کمیته امداد از مهمترین فعالیت های این نهاد است تا بتواند از طریق مشارکت و حمایت های خیرین، بخش اعظمی از مشکلات ایتام و خانواده های آنان در بخش های مختلف اعم از مشکلات درمانی، معیشتی و تحصیلی رفع گردد .

فرمانداربهاباد درادامه این مراسم پس از تقدیم  شاخه گل و هدیه به ایتام، به گفتگو با آنها نشسته و حرف ها، مشکلات، خواسته ها و پیشنهادات آنها را بصورت کامل شنیده و برای مشکلات آنان قول پیگیری داد وفرماندارشهرستان همچنین قول داد تا درشرائط بهتر کرونائی تعداد ی از فرزندان ایتام را به زیارت مشهد مقدس اعزام کند .

در پایان نیز نماز جماعت با شکوه تمام و با حضور  کلیه حاضرین  برگزار و پس از آن  استاندار همسفره ایتام گردید.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا