در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان ارشد استانی، فرهیختگان، اهالی فرهنگ، کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها، از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد تقدیر شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد روز سه‌شنبه 30 فروردین با حضور علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی امنیتی استانداری؛ مهدی تقوایی، مشاور عالی استاندار یزد؛ سید محمدرضا مدرسی، سرپرست فرمانداری یزد؛ احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد؛ حسین سبزواری، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی یزد؛ عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد؛ مهدی نیکونژاد و فخرالسادات خامسی، اعضای شورای شهر؛ مهدیه‌السادات حسینی‌مطلق، سرپرست دفتر بانوان و خانواده استانداری؛ جمال قهرمانی، مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، مدیر کتابخانه وزیری یزد و جمعی از کتابخوانان، کتابدار و اهالی فرهنگ یزد در تالار فرهنگ و هنر نگین برگزار شد.

در این مراسم از 24 برگزیده جشنواره یازدهم در استان یزد به نمایندگی از 593 برگزیده استان در بخش‌های مختلف مسابقات و پویش‌های کتابخوانی در قالب فردی و خانوادگی، تقدیر شد.

در بخش «پویش کتابخوان خردسال»، از کیانا کریمی و فاطمه رجبیان، تقدیر شد.

محمدطاها برزگری، یگانه دهقان و محمدطاها عسکری نیز سه برگزیده «بخش پویش کتابخوان کودک» بودند.

در بخش «پویش کتابخوان نوجوان» نیز صدرا میرجلیلی معرفی شد و لوح تقدیر جشنواره را دریافت کرد.

«بخش تولید آثار هنری بزرگسال» نیز دو برگزیده داشت. الهه باقری و طاهره حاجی‌حسینی در این بخش مورد تجلیل قرار گرفتند.

محسن سالاری نیز به عنوان برگزیده بخش «داستان کوتاه بزرگسال» معرفی و تقدیر شد.

در بخش «مسابقات کتابخوانی چهارگزینه‌ای» نیز نفرات برتر معرفی شدند و این ترتیب در بخش نوجوان، فریماه دهقان، مطهره منصوری‌پور و فاطمه پورحسینی و همچنین در بخش بزرگسال بی‌بی طیبه حسینی مرتضوی، روح‌اله تیموری‌نژاد و رؤیا زارع‌زاده تقدیر شدند.

در «مسابقات نقاشی» نیز محمدعماد کلانتری، امیرعلی شایق و عرفان پروا به عنوان برگزیدگان بخش خردسال؛ امیرعباس بیرجندی، پارسا سلمان و ضحی رحمانی در بخش کودک و ساناز زارع‌زاده نیز در بخش نوجوان، معرفی و تقدیر شدند.

در «بخش خانوادگی» نیز نصرالله بهزادی جایزه و لوح سپاس خانواده برگزیده جشنواره را دریافت کرد.

سخنرانی علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، حجت‌الاسلام سالاری، مدیر کتابخانه وزیری و صاحب اثر برگزیده جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در دوره‌های پیشین و رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، قصه‌گویی رضوی و پخش کلیپ‌های رضوی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در بخش ویژه آیین اختتامیه نیز جمعی از خادمان حرم رضوی با در دست داشتن پرچم متبرک حرم امام رضا(ع)، در مراسم حضور یافتند و به مدیحه‌سرایی پرداختند.

گفتنی است، بیش از 25 هزار نفر از جمعیت استان یزد در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند که از این تعداد 593 نفر به عنوان نفرات برگزیده مسابقات و پویش‌های کتابخوانی این دوره در بخش‌های فردی و خانوادگی، معرفی شدند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا