فرماندار شهرستان تفت در حاشیه جلسه بررسی مشکلات تأمین آب این شهرستان گفت: یکی از چالش‌های جدی پیش روی شهرستان تأمین آب شرب و بهداشت است و در این زمینه نیازمند صرفه‌جویی در استفاده از منابع آبی هستیم.

در جلسه‌ای با حضور فرماندار، معاونین فرماندار، بخشداران بخش‌های مرکزی و گاریزات و همچنین مدیر آب و فاضلاب شهرستان مسائل و مشکلات تأمین آب شرب و بهداشت در نقاط مختلف شهرستان بررسی شد.

"محمد دهشیری" در حاشیه این جلسه گفت: در حال حاضر اولویت مسئولان شهرستان تأمین آب شرب و بهداشت است و از ابتدای مسئولیت بنده در فرمانداری، تاکنون جلسات متعددی در حوزه آب برگزارشده و تصمیماتی در راستای تأمین آب شرب و بهداشت مردم در نقاط مختلف شهری و روستایی اتخاذشده است.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیران دولت سیزدهم در استان یزد پیگیری مسئله تأمین آب است و استاندار محترم نیز تاکنون پیگیری‌های زیادی در حوزه آب در سطح ملی انجام داده‌اند و تصمیمات خوبی نیز در این زمینه اتخاذشده که امیدواریم به دنبال خشک‌سالی‌های قابل‌توجه، شهرستان تفت نیز به نحو مطلوب از نتایج این تصمیمات بهره‌مند شود.

دهشیری افزود: شرایط سال آبی مطلوب نیست و باید با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح و همچنین با همکاری مردم عزیز و صرفه‌جویی، از این مشکل عبور کنیم.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت گفت: روزانه گزارش وضعیت مخازن شهر تفت و وضعیت آب‌رسانی روستایی به فرمانداری ارسال می‌شود و تصمیمات و پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از مشکلات آبی در نقاط مختلف شهرستان در دستور کار قرار می‌گیرد.

فرماندار تفت تصریح نمود: یکی از چالش‌های مهم در حوزه تأمین آب مناطق شهری و روستایی، گاهی استفاده ناصحیح از آب برای آبیاری باغچه منازل و یا استفاده در بخش کشاورزی است که در این زمینه برخورد قانونی با مشترکین پرمصرف در دستور کار قرارگرفته است.

دهشیری ضمن سپاس از همکاری ارزشمند بهره‌برداران چاه‌های آب کشاورزی در شهر تفت در مواقع اوج مصرف، گفت: سعی شده امکان استفاده از آب چاه‌های کشاورزی در شهر تفت برای استفاده آب شرب و بهداشت مردم شهر تفت فراهم شود و بهره‌برداران چاه‌های آب کشاورزی نیز در این زمینه همکاری قابل‌تقدیری داشته‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رفع مشکل آب در شهرستان نیازمند یک نگاه شهرستانی است و پرداختن به موضوع آب از نگاه محلی و منطقه‌ای؛ کار را بسیار سخت خواهد کرد.

دهشیری عنوان نمود: مخزن ذخیره آب در نزدیکی کمربندی یزد- تفت به مدار شبکه مخازن شهر تفت اضافه‌شده و همچنین عملیات عمرانی اتصال چاه آب حفرشده در منطقه سرده به مخزن ذخیره آب نیز در دست اقدام است.

فرماندار شهرستان تفت در پایان تأکید نمود: البته لازم است از تریبون‌های متعدد وضعیت آب در نقاط مختلف شهرستان به اطلاع مردم رسانده شود تا مردم با آگاهی از شرایط موجود؛ صرفه‌جویی در مصرف آب را در برنامه‌های روزانه خود قرار دهند.

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا