استاندار یزد در منزل نجاتگر هلال احمر استان یزد در شهرستان اشکذر حضور یافت و از اقدام ارزشمند این نجاتگر تقدیر کرد.

به گزارش یزدفردااستاندار یزد در منزل نجاتگر هلال احمر استان یزد در شهرستان اشکذر حضور یافت و از اقدام ارزشمند این نجاتگر تقدیر کرد.

وی در این دیدار با اشاره به نقش مهم و حیاتی مهارت‌ های کمک‌های اولیه در کمک به انسان‌ها و نجات جان آن ها، گفت: این اقدام بانوی امدادگر هلال احمر، یکی از مصادیق آیه «ومنْ أحْیا‌ها فکأنّما أحْیا النّاس جمیعًا: و هر کس نفسی را حیات بخشد، گویا همه مردم را حیات بخشیده است» بوده و شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه نجات جان کودک هشت ماهه اشکذری نمونه بارز نجات جان انسان‌ها با استفاده از آموزه‌های امدادی هلال احمر است، افزود: تشکر ویژه از جمعیت هلال احمر دارم که منشا اثرات و خدمات بسیار زیادی در کشور و استان هستند که این مربی و نجاتگر از اعضای بدنه هلال احمر با آموزش‌های کامل و جامع باعث این اتفاق خوب و خوشایند شده است.

استاندار با بیان اینکه دستگاه‌های امداد و نجات استان باید بیش از پیش نسبت به ترویج آموزه‌های امدادی اقدام کنند، افزود: مردم استان نیز باید نسبت به فراگیری آموزش‌های این حوزه اهتمام ورزند تا حداقل، در هر خانواده یک امدادگر وجود داشته باشد تا فرد آموزش دیده در صورت بروز مشکلاتی، اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد هم یاد اور شد : آموزش اصول اولیه امداد و نجات باعث شد این نجاتگر و مربی هلال احمر بتواند با رفع انسداد راه هوایی جان این کودک عزیز را نجات دهد.

حرازی‌زاده نقش آموزش کمک‌های اولیه در کاهش تلفات در حوادث را بسیار اثرگذار دانست و گفت: آمادگی داریم با بسته های آموزشی مختلف در هر رده سنی این آموزش‌ها را به عموم شهروندان، ادارات و کارخانجات ارائه دهیم تا نقش مثبتی در این مسیر برداریم.

استاندار در پایان این دیدار با اهدای لوح تقدیر از این اقدام شایسته نجاتگر هلال احمر تقدیر کرد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا