موسسه فرهنگی هنری افق کویر وابسته به شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و با هدف تقویت زیرساخت‌های مطالعه در شهرستان اردکان، بیش از یک میلیارد و 700 میلیون ریال برای خرید کتاب و اهدا به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام سیداسماعیل شاکر، امام جمعه اردکان؛ وحید خلیلی، مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی چادرملو؛ محمدرضا بهزادی‌مقدم، مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری افق کویر و جمعی از اعضای شورای شهر اردکان، 3 هزار و 685 نسخه کتاب به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال توسط مؤسسه فرهنگی و هنری افق کویر وابسته به شرکت چادرملو، به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان اهدا شد.

حجت‌الاسلام شاکر، امام‌جمعه اردکان در این نشست با تشکر از این اقدام فرهنگی مدیران مؤسسه فرهنگی افق کویر، خواستار توجه بیشتر سایر واحدهای صنعتی شهرستان به حوزه فرهنگ و ایفای درست مسئولیت اجتماعی آنان شد.

حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان نیز در این جلسه با تقدیر از حرکت ارزشمند مؤسسه فرهنگی و هنری چادرملو، اهدا کتاب به کتابخانه‌های عمومی را باعث تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان و به تبع آن، رشد کتابخوانی در شهرستان دانست.

وی ابراز امیدواری کرد، تعامل و همکاری سازنده بین اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان و مؤسسه فرهنگی و هنری چادرملو، در راستای توسعه فرهنگی شهرستان ادامه یابد.

بهزادی‌مقدم، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری افق کویر (چادرملو) به تشریح اقدامات و برنامه‌های این مؤسسه پرداخت و گفت: در تلاش هستیم به منظور رفع نیاز دانش‌آموزان شهرستان، تعداد قابل‌توجهی کتاب‌های کمک‌درسی و آمادگی کنکور توسط مؤسسه خریداری شود و در اختیار دانش‌آموزان و اعضای کتابخانه‌ها قرار گیرد.

هم‌اکنون 14 باب کتابخانه عمومی در شهرستان اردکان فعالیت می‌کند که از این تعداد 10 باب شهری و 4 باب نیز روستایی است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا