به گزارش یزدفردا:

کلاهبرداری به شيوه آگهی ‏اجاره منزل
رئيس پليس فتا استان یزد از شناسايي و دستگيري فردي که با درج آگهي دروغين با عنوان ‏اجاره منزل مسکوني در سايت ديوار اقدام به دريافت بيعانه و کلاهبرداري مي‌کرد،‎ ‎خبر داد.‏

سرهنگ مزتضي ابوطالبي، در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي ‏شکايت يکي از شهروندان مبني بر مشاهده آگهي اجاره منزل مسکوني در ‏سايت‌ ديوار و کلاهبرداري از وي با اين شيوه، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان ‏پليس فتا استان قرار گرفت.

‏وي افزود: پس از ثبت اظهارات شاکي، پرونده مقدماتي تشکيل شده و بررسي‌هاي اوليه نشان از آن ‏داشت که فرد کلاهبردار با درج آگهي دروغين و کسب اعتماد شاکي اقدام به اخذ بيعانه به مبلغ 300 ميليون ريال ‏کرده و پس از آن ديگر جوابگو نبوده است.‏

اين مقام مسئول گفت: کارشناسان پليس فتا پس از انجام يک‌ سري اقدامات فني و تخصصي ‏توانستند فرد کلاهبردار را در مرکز استان شناسايي و محل اختفاي وي را کشف کنند که در ادامه طي يک عمليات ‏غافلگيرانه‌ متهم را در مخفيگاهش دستگير کردند.‏

رئيس پليس فتا استان يزد با اشاره به اينکه کاربران هرگز فريب اينگونه آگهي‌ها را نخورند و تا زمان رؤيت و يا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهي، مبلغ يا مبالغي را واريز نکنند، گفت: شهروندان در خصوص خريد از سايت‌هاي خريد و فروش دقت کافي داشته باشند و به هيچ عنوان به اين گونه آگهي‌ها اعتماد نکنند.

سرهنگ ابوطالبي تصريح کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رايانه‌اي مي‌توانند با شماره تماس 096380 ويا با مراجعه به سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌هاي مردمي درخواست خود را ثبت نمايند.

زمین گیرشدن سوداگران مرگ بابیش از4 کیلو تریاک در ابرکوه
فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه از کشف بیش از4 کیلو گرم تریاک در بازرسی از دو دستگاه کامیون کشنده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمدحسن حسینی" درباره این خبر گفت: دراجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و درراستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و ماموران پاسگاه انتظامی اسفندآباد شهرستان طی 2 عملیات جداگانه ودر هنگام کنترل محورهای مواصلاتی 2 دستگاه کامیون کشنده را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه: در بازرسی از این دو کامیون مقدار 4 کیلو و 138 گرم موادمخدر از نوع تریاک کشف شد(یکی2کیلو ودیگری2کیلو 138گرم)، افزود: متهمان که افرادی 31 و 32 ساله و داری سوابق کیفری بودند، دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: متهمان قصد انتقال این محموله را از استان های شرقی به شهر های پایتخت کشور را داشتند که با تیز بینی و هوشیاری ماموران پلیس در محور های مواصلاتی شهرستان دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه در پایان با بيان اين که مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در زمينه فعاليت افراد در تهيه و توزيع مواد مخدر از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

کشف 12 فقره سرقت خودرو در یزد

جانشین فرمانده استان یزد از دستگيري 9 سارق سابقه دار كه اقدام به سرقت 12 دستگاه خودرو کرده بودند خبرداد.

سرهنگ "منوچهر نصیری" در تکميل اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت خودرو در يزد، بررسي موضوع و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار پليس آگاهی استان یزد قرارگرفت.

وي افزود: کارآگاهان پليس با اقدامات اطلاعاتي هويت 9 سارق خودرو را شناسايي و با هماهنگي مرجع قضائي طي عملياتي هر 9 متهم را درمخفيگاهشان دستگير کردند.
جانشین انتظامی استان يزد بيان داشت: متهمان درتحقيقات پليس به 12 فقره سرقت خودرودرسطح استان يزد اعتراف کردند.

نصیری با اشاره به اينکه مالباختگان مرتبط با اين پرونده شناسايي شدند، خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

وی در پايان توصيه كرد: خودروي خود را به سيستم هاي پيشگيري از سرقت مانند دزدگير ، سوئيچ مخفي و ... مجهز كنيد. وسايل شخصي(کيف،اسناد،مدارک) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو به ويژه در معرض ديد نگذاريد.

دستگیری سارقان حرفه ای در یزد

رئیس پليس آگاهي استان یزد از دستگيري 11 سارق حرفه اي و کشف 26 فقره انواع سرقت توسط کارآگاهان پليس خبر داد.

سرهنگ كارآگاه "محمدرضاحناساب" اظهارداشت: به دنبال وقوع چندين فقره سرقت در يزد رسيدگي به موضوع در دستورکار كارآگاهان پليس آگاهي استان قرارگرفت.

وي افزود: كارآگاهان پس از انجام يکسري اقدامات تخصصي و اطلاعاتي گسترده موفق شدند 11 سارق را شناسايي و در عمليات هاي جداگانه آنها را دستگير کنند.

حناساب تصريح کرد: متهمان در تحقيقات اوليه و پس از مواجهه با مستندات پليس، به 26 فقره انواع سرقت سيم برق، سرقت قطعات خودرويي، سرقت اماكن خصوصي و سرقت محتويات خودرو در سطح شهرستان يزد اعتراف کردند.

رئيس پليس آگاهي استان یزد با اشاره به معرفي متهمان به مراجع قضائي از شهروندان خواست: با رعايت اصول پيشگيري ازسرقت و توجه به هشدارهاي پليس، دست سارقان را از اموالشان كوتاه كنند وضمن توجه به اقدامات پيشگيرانه هرگونه موارد مشکوک را ازطريق شماره تلفن 110 به مركز فوريت هاي پليس اطلاع رساني نمايند.

انبار احتکار برنج در یزد شناسایی شد

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از یک انبار 10 تن برنج احتکار شده را کشف کردند.

سردار"عباسعلی بهدانی فرد" درباره این خبر اظهارداشت: در راستای مقابله با احتکار کالاهای اولیه و ضروری شهروندان، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدام اطلاعاتی از وجود یک انبار احتکار در استان مطلع شدند.

وی افزود: ماموران مكان دقيق نگهداری این کالاها را در حاشیه این استان شناسايي و با هماهنگي قضائي از این انبار بازدید کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران در بازرسي انجام شده این محل 10 تن برنج احتکار شده را کشف که کارشناسان ارزش آن را 700 میلیون ریال برآورد کرده اند.

سردار"بهدانی فرد" ضمن اشاره به شناسایی یک متهم و معرفی وی به مراجع قانونی خاطرنشان کرد: مقابله با احتکار کالا در دستور کار دائمی پلیس این استان قرار دارد.

احتکار موادغذایی لو رفت

فرمانده انتظامی استان یزد از کشف 20 میلیارد ریال موادغذایی احتکار شده در بازرسی از یک انبار خبر داد.

سردار "عباسعلی بهدانی فرد" درباره این خبر اظهارداشت: در راستای مقابله با احتکار کالاهای اولیه و مورد نیاز شهروندان، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان یزد با اقدامات اطلاعاتی از احتکار مقادیری مواد غذایی توسط فردی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، مكان دقيق نگهداری این کالاها را در یک انبار در شهر یزد شناسايي و پس از اخذ مجوزقضائی از محل، بازدید کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران در بازرسي انجام شده 3 تن و 240 کیلو گرم روغن خوراکی، یک تن و 700 کیلوگرم رب گوجه و یک تن و 720 کیلوگرم برنج احتکار شده را کشف کردند.

سردار بهدانی فرد با بیان اینکه در این خصوص یک متهم به مراجع قانونی معرفی شد افزود: کارشناسان ارزش این موادغذایی احتکار شده را 20 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی یادآور شد: پلیس با افرادی که در این شرایط اقتصادی با احتکار کالاهای ضروری و اولیه مردم سعی در اخلال در بازار را دارند برخورد خواهد کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا