رئيس پليس فتا استان يزد از شناسايی و دستگيری فردی که با درج آگهی فروش لوازم خانگی در سايت‌های واسط خريد، از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش یزدفردا: مرتضی ابوطالبی در تشريح اين خبر گفت: يکی از شهروندان با در دست داشتن شکوائيه قضايی به اين پليس مراجعه و مدعی شد اخيرا قصد خريد لوازم خانگی را داشته که آگهی با عنوان فروش لوازم خانگی ارزان با نام يکی از شهر‌های غربی کشور مشاهده و پس از انتخاب کالای مورد نظر و پرداخت مبلغ 100 میلیون ريال بابت بيعانه، فروشنده از ارسال کالا خودداری و پاسخگوی تماس‌های وی نمی باشد.

وی ادامه داد: برابر بررسی و اقدامات فنی، متهم در يکی از استان‌های غربی شناسايی شد و ضمن هماهنگی با مقام قضايی و با همکاری پليس فتا استان مربوطه متهم دستگير شد.

رئيس پليس فتا استان يزد افزود: متهم در تحقيقات به عمل آمده ضمن اقرار به جرم خود، انگيره خود از اين عمل را مشکلات مالی عنوان و متهم جهت سير مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

اين مقام انتظامی با بيان اينکه برخی سودجويان از طريق آگهی های جعلی در فضای مجازی و جلب اعتماد از قربانيان اقدام به کلاهبرداری می نمايند به کاربران توصيه کرد: قبل از هرگونه خريد، از صحت و سقم آگهی و کالای ارائه شده اطمينان حاصل کرده و مبلغ کالای خريداری شده را در محل بپردازند.

وی تاکيد کرد: شهروندان در خريدهای اينترنتی فريب ظاهر زيبا و پر رنگ و لعاب صفحات اينستاگرامی را نخورند و جهت پيشگيری از خريد کالای معيوب، تقلبی و کلاهبرداری های احتمالی، خريدهای خود را فقط از وب سايت رسمی توليد کنندگان و يا نمايندگی های فروش انجام دهند.
رئيس پليس فتا يزد با بيان اينکه کارشناسان پليس فتا استان زنجان بصورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شهروندان در حوزه جرايم سايبری می باشند، اظهار داشت : کاربران در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را از طريق مرکز فوريت‌های سايبری به شماره 096380 يا سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لينک مرکز فوريت‌های سايبری با کارشناسان پليس فتا در ميان بگذارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا