مدتی است که اصلاح طلبان با ترفندهای گوناگون سعی دارند آرای ملت مسلمان و معتقد ایران را به خود جلب کنند. 
اصلاح طلبان که تا پیش از ورود احمدی نژاد به صحنه و تشکیل دولت نهم توسط وی به دنبال ترویج بی اعتقادی بوده و در سخنرانی های متعدد سعی در القاء نظریه جدایی دین از سیاست داشتند به یکباره و با حذف از صحنه تغییر چهره داده و در صددند تا با لباس دین و بازی با اعتقاد ملت مسلمان ایران مجدداً به صحنه بازگردند.
جهت تحقق این هدف تندروهای اصلاحات چاره ای جز متقاعد کردن سید محمد خاتمی یا میر حسین موسوی به عرصه انتخابات نداشتند.
این پروسه با ورود محمد خاتمی به عرصه انتخابات آغاز شد به طوری که در شعارهای تبلیغاتی آنان جملاتی از قبیل آن سید بزرگوار یا آن سید آمد و ... زیاد به چشم می خورد.
 اما با کنار رفتن سید محمد خاتمی این پروسه باید توسط میر حسین دنبال می شد. از این روی در زمان معرفی میرحسین موسوی به ملت و ورود وی به صحنه انتخابات، عکسی از خاتمی منتشر شد که در حال گذاشتن شال سبز بر گردن موسوی است.
از آن زمان تا کنون اصلاح طلبان سعی دارند با انتشار این عکس و انتساب میر حسین به ائمه از اعتقادات ملت ایران بهره جسته و راه ورود خود به دولت دهم را هموار کنند.
نکته مهمی که نباید از آن غافل بود تفکرات حامیان وی است.
چگونه ممکن است شخصی که در سخنرانی های متعدد از اصلاح طلبان تندرو و کسانی که هیچ اعتقادی به ولایت فقیه ندارند حمایت کرده است به شال سبزی که به گردن گذاشته معتقد باشد.
به نظر می رسد این بازی سیاسی - مذهبی که اصلاح طلبان به راه انداخته اند نتیجه ای جز خدشه دار کردن آبروی میرحسین موسوی در بر نداشته باشد.
امیدواریم موسوی با تحلیل درست از مسایل پیرامون خود، این واقعیت را درک کرده و دست از بازی با اعتقاد ملت ایران بردارد.

موري آبادي

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا