هرفردي قابليت استحاله را دارد مخصوصا اينكه 20 سال از امور اجرايي دور باشد
منوچهر محمدي كه در سال 60 و 61 معاون ميرحسين بوده درباره وي گفت:در آن زمان ميرحسين فردي استكبار ستيز بود اما هركسي قابليت استحاله را دارد مخصوصا اينكه 20 سال از امور اجرايي كشور دور باشد.

به گزارش خبرنگار استقامت ازمشهد منوچهر محمدي مشاور وزير امور خارجه و فرماندارخرمشهر در سال 58 در همايش سالروز آزادي خرمشهر در دانشگاه فردوسي مشهد گفت: قيام امام تنها عليه نظام شاهنشاهي فاسد ايران نبود بلكه اين قيام برضد كل نظام هاي استكباري جهان بود و امام معتقد بود تا زمانيكه مستكبرين در جهان حاكم باشند و شيره جان ملتها را بمكند ملتها قادر به رهايي از اين سيطره نخواهند بود.
وي افزود:در جنگ تحميلي شوروي،اروپا و مرتجعين منطقه بر ضد كشورمان متحد شدند و جنگ جهاني را سوم را رقم زدند البته با اين تفاوت كه صدام را براي حمله به ايران تشويق كردند.
محمدي تصريح كرد:قدرتهاي جهاني به درستي فهميدند كه اگر انقلاب اسلامي دوام يابد مجبور خواهند بود از موقعيت خود كنار روند بهمين جهت است كه تا امروز اين مبارزه همچنان ادامه داشته است و ملت ايران در اين مدت ثابت كرده اند كه با تكيه بر عنايات الهي مي توانند در برابر ابرقدرتها بايستند.
اولين فرماندار خرمشهر اظهار داشت:در دوره اي از اول انقلاب ليبرالها مي گفتند كه بايد با آمريكا كنار بياييم تا در مقابل شوروي بايستيم اما امام در پاسخ به اين افراد فرمودند آمريكا از شوروي بدتر،شوروي از انگليس بدتر و انگليس از هردو بدتر و همه از هم پليدتر.
وي اضافه كرد:آنهايي كه تصور مي كنند مي شود با امريكا راه آمد اشتباه مي كنند و ما ياد گرفته ايم كه با دشمنان خود بايد با زبان زور صحبت كنيم.
محمدي با اشاره به دوران سازندگي گفت:بعد از جنگ براي بدست آوردن فرصتي براي بازسازي خرابيهاي جنگ سياست تنش زدايي را در پيش گرفتيم اما دشمنان با انواع و اقسام تحريم ها جلوي اين اصلاح را گرفتند و در دوره اصلاحات نيز سعي كرديم آدم خوبي باشيم و در همين راستا غني سازي تعليق شد و سايت اصفهان نيز پلمپ شد و حتي گفتند شما لياقت و حق آموزش تكنولوژي هسته اي را نداريد و متاسفانه دولت قبل اين تمام اين موارد را پذيرفت.
وي افزود:برخلاف دوره هاي قبل دولت نهم تصميم گرفت قاطعانه تعليق را لغو و نطنز را راه اندازي كند و همين امر باعث شد كه غربيها براي يك لحظه توقف اين فعاليتها به ما التماس كنند و ما نپذيريم.
مشاور وزير امورخارجه سياست خارجي دولت نهم را تداوم سياست خارجي امام راحل دانست و خاطر نشان كرد ما تصميم گرفته ايم تا زماني كه مستكبرين را به خاك ذلت ننشانيم همچنان مبارزه كنيم و اين جنگ ادامه دارد.
وي جنگ 33 روزه لبنان و اسراييل را جنگ ايران و آمريكا عنوان كرد و افزود به بركت انقلاب اسلامي ايران ملتهاي منطقه آمريكاي لاتين بيدار شده اند و حضور امروز كشورمان در حياط خلوت آمريكا باعث شكل گيري قيامي بنام الهيات رهايي بخش در اين كشورها شده است .
محمدي خطاب به كساني كه مي گويند امروز ايران درجهان منزوي شده است گفت بايد ببينيم منظور اين افراد از انزوا چيست،اگر منظورشان اين است كه در برابر مستكبرين منزوي شده ايم اين درست است اما بايد بدانند ما امروز محبوب ترين كشور در ميان ملتها هستيم و اين افتخار ماست و اين جنگ همان جنگ مستضعفين و مستكبرين است كه قرآن به ان اشاره كرده است.
وي درباره حادثه 18 تير سال 78 نيز گفت: در ان زمان به خاتمي نامه نوشتم كه قطار انقلاب روي ريل خود است ،گاهي به چپ مي پيچد و گاهي به راست، گاهي در سرازيري سرعت مي گيرد و گاهي در سربالايي به زحمت پيش مي رود و ما مسافر ان هستيم و لوكوموتيوران آن شخص ديگري است پس بايد مراقب باشيم كه از اين قطار به بيرون پرتاب نشويم و متاسفانه ديديم كه عده اي به دليل عدم تكيه بر اسلام ناب محمدي و تبعيت از رهبري از اين قطار به بيرون پرتاب شدند.
مشاور وزير امورخارجه تصريح كرد:متاسفانه امروز طبقه روشنفكر ما بيمار است و نتوانسته است ولي نعمتان خود را بشناسد به همين جهت است كه ما در دانشگاه مشكلاتي داريم و صداي ما ضعيف و كوتاه است اما بدانيد ما برحق هستيم و حق پيروز است.
وي درباره دستاورد خارجي دولت خاتمي نيز گفت:هرچند ايشان موفقيت خود را در اتفاق نظر اعضاي سازمان ملل بر طرح گفتگوي تمدنها مي داند اما زمانيكه چنين طرحي از سوي امريكا و اسراييل مورد تاييد قرار مي گيرد مشخص مي شود كه يا اين طرح بي بو و بي خاصيت بوده يا اينكه آنها متوجه شده اند كه از طريق اين طرح مي توانند انقلاب را استحاله كنند و به مقاصد خود برسند.
منوچهر محمدي كه در سال 60 و 61 معاون ميرحسين بوده درباره وي گفت:در آن زمان ميرحسين فردي استكبار ستيز بود اما هركسي قابليت استحاله را دارد مخصوصا اينكه 20 سال از امور اجرايي كشور دور باشد.
 



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا