یزدفردا :کمیته ایثارگران ستاد مرکزی انتخابات مهدی کروبی همزمان با سوم خرداد با انتشارات بیانیه ای ضمن بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادی افتخارآفرین خرمشهر به دست رزمندگان اسلام و تجلیلی از شهیدان و جانبازان و آزادگان سرافراز فتح خرمشهر و خانواده های محترم آنان راهبردهای ده گانه آقای مهدی کروبی را برای ایثارگران منتشر کرد.

10 راهبرد کروبی برای ایثارگران

مقدمه:

از آنجا که در شرایط فعلی قاطبه چهره های فرهیخته و آگاه، اعم از استادان دانشگاه، اندیشمندان حوزوی، نیروهای سیاسی و صاحبنظران اقتصادی و اجتماعی متفق القولند که تداوم وضع موجود در مدیریت اجرایی موجب رکود و آسیب جدی به نظام اسلامی است و تغییر و تحول در مدیریت اجرایی و به تبع آن برنامه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی اجتناب ناپذیر است و برای نیل به این هدف حضور فعال گروه های تاثیرگذار اجتماعی از جمله ایثارگران به عنوان یکی از گروه های مرجع برای پاسداری و صیانت از آرمان های امام و شهیدان و بیش از پیش ضروری است.

بنابراین سخن از حوزه ایثارگری و ایثارگران با سایر قشرهای جامعه متفاوت است. زیرا اگر در فضای انتخابات مطالبات و انتظارات اقشار مختلف از دولت و ریاست جمهوری مطرح می شود. در حوزه ایثارگری سخن از مسئولیت سنگینی است که بر دوش آنان برای حفظ و تداوم راه و هدفی است که برای آنان فداکاری کردند و به عبارت دیگر تامین مطالبات ایثارگران اگرچه به حق و از وظایف اولیه حاکمیت و مردم قدرشناس ایران است، اما توجه به ایثارگران به عنوان سرمایه اجتماعی و پیشتازان اصلاح و تحول در چارچوب آرمان های امام و شهیدان و بهره گیری از ظرفیت عظیم نهفته در آنان امری بسیار مهمتر است. از این رو کارشناسان مختلف زیرنظر حضرت آیت الله کروبی نامزد درد آشنای ریاست جمهوری که خود آزاده ای سرافراز و پدر جانباز و تنها نماینده امام خمینی (ره) در بنیاد شهید انقلاب اسلامی است با بررسی همه جانبه «ده راهبرد کروبی برای ایثارگران» را به شرح زیر ارائه می دهند تا با هم اندیشی خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان نسبت به تکمیل و انشا الله زمینه تحقق آن اقدام شود.

تعریف ایثارگر: به کسی اتلاق می شود که برای استقلال و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران و استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمنان داخلی و خارجی انجام وظیفه نموده و شهید، مفقودالاثر، جانباز، اسیر، آزاده، رزمنده و خانواده آنان شناخته می شود.



راهبردها:

1-سازماندهی ایثارگران به منظور صیانت از دستاوردهای حاصل از مجاهدت آنان

2- تلاش برای ارتقای منزلت اجتماعی ایثارگران در عرصه های داخلی و بین المللی

3- تلاش برای اشاعه فرهنگ جهاد و ایثارگر در جامعه با پرچمداری ایثارگران

4- استفاده از توانمندی و ظرفیت ایثارگران در عرصه های مختلف داخلی و خارجی در حوزه های تصمیم سازی و تصمیم گیری

5- تقویت بنیه علمی و مهارت جوانان ایثارگر به ویژه فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان

6- حمایت همه جانبه از حقوق جامعه ایثارگری در عرصه های داخلی و بین المللی

7- تلاش جدی و همه جانبه برای تصویب قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران با رعایت تعمیم و عدالت

8- مقابله با حرکت ها و اقدامات گروه ها و باندها در نگاه ابزاری و مقطعی به ایثارگران

9- حمایت از تشکل های مردمی جامعه ایثارگری

10- تلاش برای تعمیم مفهوم ایثار به عنوان یک ارزش انسانی و اسلامی در سطوح مختلف جامعه

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا