استاندار یزد با بیان اینکه بر اساس قوانین و اسناد بالادستی، شورای اسلامی استان ها با ماموریت های بزرگ خود از جایگاه مهم و ویژه ای برخوردار است، بر فعالسازی ظرفیت های شورای اسلامی استان و تبیین بیش از پیش هویت و جایگاه این شورا تاکید کرد.

به گزارش یزدفردا: دکتر مهران فاطمی در نشست شورای اسلامی استان یزد که  در محل سالن شهید موحدین برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس قوانین و اسناد بالادستی، این شورا با ماموریت های بزرگ خود از جایگاه مهم و ویژه ای برخوردار است، گفت: متاسفانه بنا بر دلایل مختلف، همچنان اهمیت و جایگاه این شورا برای بسیاری از افراد مبهم و به نوعی ناشناخته است.

وی افزود: انتظار می رود اعضای این شورا با فعالسازی ظرفیت های شورا، هویت و جایگاه این شورا را بیش از پیش تبیین کنند.

استاندار یزد یکی از وظایف و اختیارات شورای اسلامی استان را بررسی مسائل و مشكلات استان و ارائه پيشنهادهای لازم به منظور رفع تبعيض‌ و توزيع عادلانه امكانات دانست و اظهارداشت: در این راستا لازم است نظام مسائل استان استخراج و پس از اولویت بندی، پیگیری شود.

دکتر فاطمی، نظارت بر حسن اجرای تصمیمات شورای عالی استان ها را از دیگر وظایف این شورا برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه انتظار است برش استانی تصمیمات شورای عالی استان ها تهیه و پیگیری های لازم در معاونت ها و دستگاه ها صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه سند آمایش استان در حال بازنگری است، اظهارداشت: با توجه به اینکه این سند، ریل گذاری بخش های مختلف استان تا سال 1424 را مشخص می کند؛ باید بازبینی این سند و برش شهرستانی آن، در دستور کار قرار گیرد.

دکتر فاطمی با اشاره به تغییر نظام بودجه ریزی از سال آینده، گفت: بر این اساس به جای تامین منابع از وزارتخانه ها، صندوق توسعه و پیشرفت در استان ها شکل گرفته و به جز مواردی نظیر پرداخت حقوق و تامین اعتبار پروژه های ملی، عمده مسائل استان ها به صورت درآمد و هزینه اداره می شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا