اثر مجید دهقانی‌زاده با موضوع جلوه‌های مردمی محبوبیت شهید حاج قاسم سلیمانی در جشنواره عکس «سرو روان» برگزیده شد.

به گزارش یزدفردا: برگزیدگان جشنواره عکس «سرو روان» هم‌زمان با سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی معرفی شدند و مجید دهقانی‌زاده عکاس یزدی هم در بین برترین‌های این رویداد هنری قرار دارد.

وی که در بخش حرفه‌ای این جشنواره شرکت کرده بود به سوژه عکاسی خود اشاره کرد و گفت: در مراسم سالگرد شهید سلیمانی، مردم با شور و اشتیاق با تمثال ایشان عکس یادگاری می‌گرفتند و گویی خودشان را در کنار سردار حس می‌کردند، من هم در آن لحظه سعی کردم عشق و ارادت مردم به ایشان را از دریچه دوربین به تصویر بکشم و امیدوارم همواره پیرو مکتب آن شهید والامقام باشیم.

دهقانی‌زاده ضمن ابراز خرسندی از برگزیده شدن اثرش بیان کرد: بسیار خوشحال شدم که این عکس دیده می‌شود. چرا که عکس‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان منتشر می‌شود و به دست مخاطب اصلی خود می‌رسد.

وی افزود: امیدوارم با نابودی ویروس کرونا، دوباره شاهد برپایی نمایشگاه‌های عکس و آثار تجسمی در یزد باشیم.

یادآور می‌شود جشنواره عکس «سرو روان» به همت خانه عکاسان ایران و با موضوع عکاسی از جلوه‌های عشق خالص و کم‌نظیر مردم به شهید حاج قاسم سلیمانی و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره سردار دل‌ها، دی‌ماه سال گذشته در ایام سالگرد شهادت ایشان برگزار و در همان موعد مشخص، داوری آثار انجام شد اما به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا و موج‌های پی‌درپی، با وقفه مواجه شد و اکنون با توجه به کاهش اپیدمی بیماری و امید به برگزاری نمایشگاه، همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، برگزیدگان آن معرفی شدند.

این جشنواره در سه بخش حرفه‌ای، مردمی (عکاسی با تلفن همراه) و نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال و با حضور ۱۳۱ عکاس از سراسر کشور برگزار شد و حدود هزار فریم عکس از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از داوری، حدود ۱۳۰ عکس از ۶۷ عکاس انتخاب شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا