یزدفردا: معاون وزير صنايع گفت: اميدواريم تا پايان سال جاري ميزان توليد سيمان به 76 ميليون تن برسد.
به گزارش خبرنگار یزدفردا "محمدمسعود سميعي‌نژاد بعداز ظهر امروز در مراسم بهره‌برداري از كارخانه سيمان بوهروك با اشاره به اينكه در زمان دولت نهم 31 ميليون تن به ظرفيت توليد سيمان در كشور اضافه شده است، اظهار داشت: در حالي كه ميزان توليد سيمان در كشور در ابتداي پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي 7 ميليون تن بود، اين ميزان تا قبل از روي كار آمدن دولت نهم به 34 ميليون تن رسيد.
وي با بيان اينكه اين موفقيت در حالي حاصل شده است كه كشور با تحريم‌هاي سخت مواجه بود، ادامه داد: شايد اگر تحريم‌ها نبود امروز نمي‌توانستيم به اين موفقيت‌ها دست يابيم، اما اكنون با كمال افتخار اعلام مي‌كنيم كه توليد سيمان در مراحل طراحي، نصب، ساخت و راه‌اندازي توسط متخصصان داخلي صورت مي‌گيرد.
معاون وزير صنايع ادامه داد: حتي در اين زمينه پا را از مرزها فراتر گذاشته‌ايم و براي توليد سيمان با چند كشور خارجي نيز قرارداد منعقد كرده‌ايم.
سميعي با بيان اينكه اين موفقيت‌ها باعث افتخار ايرانيان است و نبايد آن را زير سئوال برد، خاطرنشان كرد: وظيفه دولت خدمت به مردم است و مسئولان با انجام سفرهاي استاني، فاصله ميان خود و مردم را كاهش داده‌اند و راه‌اندازي همين كارخانه نيز از بركات سفرهاي استاني هيئت دولت به شمار مي‌رود.
وي يادآور شد: راه‌اندازي اين كارخانه سيمان 22 سال به طول انجاميد تا سرانجام خدمتگزاران دولت نهم با پيگيري‌هاي بسيار و جلب مشاركت بخش‌هاي مختلف از جمله بانك‌ها، اين واحد بزرگ صنعتي را به بهره‌برداري رساندند و سبب ايجاد شغل براي جوانان منطقه و خير و بركت براي مردم سخت‌كوش و مومن يزد به ويژه شهرستان مهريز شدند.
در مراسم بهره‌برداري از اين كارخانه سيمان، معاون وزير صنايع و معدن و هيئت همراه، استاندار يزد و جمعي از مسئولان استاني و شهرستاني حضور داشتند.
اين كارخانه توان توليد روزانه هزار و 800 تن سيمان را دارد و براي 325 نفر نيز اشتغالزايي كرده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا