یزدفردا " عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي با اشاره به برنامه‌هاي مهدي كروبي، كانديداي ‌رياست جمهوري گفت: سهام نفت مهم‌ترين برنامه اقتصادي كروبي است.‌
به گزارش خبرگزاري یزدفردا از مهريز، رحمت‌الله بيگدلي در جمع مردم مهريز اظهار داشت: كروبي دو برنامه اصلي براي نجات كشور دارد يكي سهام نفت است كه مكرر بر آن تاكيد دارد.
وي افزود: كروبي بارها اعلام كرده و درخواست ارائه گزارش داشته كه 270 ميليون دلار پول نفت كه متعلق به اين مردم زجر كشيده است در كجا هزينه شده و كدام طرح صنعتي و كشاورزي با آن تكميل شده است را اين دولت تكميل كرده است.
بيگدلي با اشاره به طرح كروبي گفت: طرح سهام نفت را اقتصاددانان بزرگ كشور طراحي و امضا كرده‌اند و اين طرح منجي اقتصاد ورشكسته كشور خواهد بود و با اين طرح دولت وامدار ملت مي‌شود نه ملت صدقه خور دولت.
وي با انتقاد از جو حاكم در كشور بيان داشت: چرا دولت در آستانه انتخابات بين مردم به بهانه‌هاي مختلف پول پخش مي‌كند.
بيگدلي افزود توزيع 43 ميليارد تومان سيب زميني فاسد بين مردم ايران نشانه چيست؟ سيب زميني كه نايب رئيس كمسيون بهداشت مجلس اصولگرا آن را براي حيوانات و طيور خطرناك خوانده است.
وي با اشاره به سخنان كروبي عنوان كرد: كروبي گفته است سن من بالاست و اگر من بميرم كسي ديگر جرات نمي‌كند در اين كشور طرح سهام نفت را مطرح كند و اين پرونده بسته مي‌شود.
بيگدلي با اشاره به طرح دوم كروبي بيان داشت: پرداخت 75 درصد از هزينه دانشگاه‌هاي دولتي و آزاد به دانشجويان براي كم كردن فشار بر آنها و عزت دادن به اين قشر جوان از ديگر برنامه‌هاي اين كانديداي رياست جمهوري است.
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي همچنين خاطرنشان كرد: شما مردم حرف ديگران را نيز بشنويد و تحقيق كنيد و برنامه‌ها را با يكديگر مقايسه كنيد و آگاهانه انتخاب كنيد و با وجدان و آرامش به پاي صندوق راي برويد و كاري نكنيد كه دغدغه آخرت را براي خود بخريد.
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در بخش ديگري از سخنان خود در جمع مردم شهرستان مهريز در مسجد باغ‌بهار اين شهرستان، خاطرنشان كرد: استان يزد يكي از مناطق فرهنگي و با پيشينه تاريخي چند هزارساله كشورمان به شمار مي‌رود و اين استان مهد و زادگاه بزرگاني همچون سيدمحمد كاظم طباطبايي و سيدروح‌الله خاتمي و بزرگان ديگري است كه به واسطه نام آنها استان يزد در كل كشور الگو و سرمشق است.
وي افزود: همچنين استان يزد زادگاه سيد محمد خاتمي، بزرگ‌مرد عرصه انقلاب و اصلاحات و فرزند فاضل و متعهد سرزمين يزد و افتخار و سمبل مردم ايران در دنيا است. وي كسي است كه توانست كشور ايران را در زمان رياست جمهوري خود به اوج عزت و افتخار برساند و هم‌اكنون نيز سران كشورها از وي به نيكي ياد مي‌كنند.
بيگدلي يادآور شد: استان يزد مهد اديان و نمونه بزرگي از همزيستي مسالمت‌آميز اديان، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها است و اين ويژگي نشانگر عظمت و بزرگي و دانش دوستي و فرهنگ‌مداري اين خطه از كشورمان است كه به حق يزد منطقه فرهنگ‌پروري است.
استاد دانشگاه زنجان همچنين با اشاره به رويداد مهم پيش‌روي كشور و وظايف مردم در اين خصوص گفت: مسلمانان و ايرانيان نبايد به سرنوشت خود در تمام مراحل بي‌تفاوت باشند و امروز هيچ تفاوتي با روزي كه امام حسين به كربلا آمد ندارد و هر روز عرصه مقابله بين حق با باطل است و بر شما لازم و واجب است در جبهه حق قرار گيريد.
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي بيان داشت: در فرهنگ اسلامي، بي‌تفاوتي معنا ندارد و عده‌اي نبايد با اظهارات بي‌اساس خود را بفريبند و يك ايراني نبايد به سرنوشت خود و مملكتش بي تفاوت باشد بلكه بايد مسائل اجتماعي را رصد كند و سعي كند در سرنوشت خود تاثير گذار باشد.
وي در مورد انتخابات گفت: حادثه بزرگي براي جامعه اسلامي ايران در شرف وقوع است، حادثه‌اي كه زواياي زندگي اجتماعي مردم ايران را رقم خواهد زد.
بيگدلي افزود: مردم ايران با چشم خود ديدند كه بي‌تفاوتي آنها نسبت به انتخابات و انتخاب ناآگاهانه چه خساراتي را براي كشور به ارمغان آورد.
وي تاكيد كرد: ايرانيان دوران گذشته را با شرايط كنوني از نظر وضعيت اقتصادي و اجتماعي در كشور و جهان مقايسه كنند و بدانند حتي يك راي آنها در سرنوشت 70 ميليون ايراني موثر خواهد بود.
وي گفت: در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري از بين چهار نفر كانديداي سرشناس هستند كه هيچ كدام به اندازه كروبي داراي سوابق مبارزاتي و مجاهدت در راه تثبيت حاكميت اسلام نيستند، كروبي داراي 50 سال سابقه مبارزاتي است كه در آن هنگام سن ديگر كانديداها چهار سال بيشتر نبوده است.
وي افزود: امام راحل از كروبي به نيكي ياد مي‌كند و او را "حبيب من مي‌خواند " و امام راحل در صحيفه خود تنها از همسر كروبي ياد مي‌كند و تاكنون كسي از بيت ايشان در رانت دولتي دست نداشته است و از همه مهم‌تر هيچ يك از كانديداها به جز كروبي برنامه‌اي براي اداره كشور ندارند.
و با اشاره به اينكه كشور بدون برنامه نمي‌تواند اداره شود، تصريح كرد: تنها راه نجات كشور از اين بحران حمايت و استفاده از برنامه‌هاي كروبي است.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا