یزدفردا "در پی ارتحال عالم ربانی، حضرت آيت الله بهجت - رهبر معظم انقلاب اسلامی در پيام تسليتی، درگذشت آن فقيه عاليقدر و عارف روشن ضمير را ضايعه ای جبران ناپذير خواندند و اين مصيبت سنگين را به حضرت بقيه الله ارواحنا فداه، علمای اعلام، مراجع عظام، خاندان مكرم و همه ارادتمندان آن بزرگوار تسليت گفتند. متن پيام به اين شرح است:


بسم الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا اليه راجعون


با دريغ و افسوس فراوان خبر يافتيم كه عالم ربانی، فقيه عاليقدر و عارف روشن ضمير حضرت آيت الله آقای حاج شيخ محمدتقی بهجت «قدس الله نفسه الزكيه» دار فانی را وداع گفته و به جوار رحمت حق پيوسته است.
برای اينجانب و همه ی ارادتمندان آن مرد بزرگ، اين مصيبتی سنگين و ضايعه ای جبران ناپذير است: ثلم فی الاسلام ثلمه لا يسدها شيء. آن بزرگوار كه از برجستگان مراجع تقليد معاصر به شمار می رفتند، معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فيوضات معنوی بی پايان نيز بودند. دل نورانی و مصفای آن پارسای پرهيزگار، آيينه ی روشن و صيقل يافته ی الهام الهی، و كلام معطر او راهنمای انديشه و عمل رهجويان و سالكان بود.
اينجانب تسليت صميمانه ی خود را به پيشگاه حضرت بقيه الله ارواحنا فداه تقديم می دارم و به حضرات علمای اعلام و مراجع عظام و شاگردان و ارادتمندان و مستفيضان از نَفَس گرم او و بويژه به خاندان مكرّم و آقازادگان ارجمند ايشان تسليت عرض می كنم و برای خود و ديگر داغداران از خداوند متعال درخواست تسلا و برای روح مطهر آن بزرگوار طلب رحمت و مغفرت می كنم.

والسلام عليه و رحمه الله
سيدعلی خامنه ای

27/ارديبهشت/1388
22/جمادی الاول/1430
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا