امام‌جمعه تفت با همراهی فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، شهردار تفت، رئیس شورای اسلامی شهرستان و جمعی از مسئولان از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تفت بازدید کرد.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت با همراهی "علیرضا نوکار"فرماندار،"ناصر دهقانی تفتی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، "وحید شاهدی" شهردار تفت، "امین سالاری" رئیس شورای اسلامی شهرستان و جمعی از مسئولان از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تفت بازدید کرد.

"علیرضا نوکار" در حاشیه این بازدید اظهار داشت: نحوه استفاده آب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری تفت در این بازدید مسائل مختلف این تصفیه‌خانه موردبررسی قرار گرفت.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود 1300 مشترک شهر تفت به فاضلاب شهری متصل هستند؛ دبی آب خروجی این تصفیه‌خانه ناچیز است و حدود 7 لیتر بر ثانیه برآورد می‌شود و که در همان منطقه مورداستفاده قرار می گیرد.

نوکار ادامه داد: در درختکاری پایین دست این تصفیه‌خانه مشاهده شد آب خروجی آن‌که در کشاورزی مورداستفاده قرارگرفته برای درختان مثمر مناسب نیست و از آن می‌توان برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده نمود و برای آبیاری درختان باغات شهر تفت موجب آسیب به بافت خاک می شود و مورد تائید نیست.

وی تصریح نمود: در تلاشیم با همکاری شهرداری تفت و آب و فاضلاب شهرستان با انتقال آب خروجی تصفیه‌خانه به شهر تفت از این آب برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده شود.

فرماندار تفت در پایان افزود: امیدواریم با اجرای کامل شبکه فاضلاب شهری در شهر تفت و همکاری مردم در راستای نصب انشعاب فاضلاب منازل؛ دبی خروجی این تصفیه‌خانه افزایش و انتقال آن به شهر تفت به‌صرفه و اقتصادی باشد.

 

 

 

 

 

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا