استاندار یزد با بیان اینکه سهمی از فعالیت‌های رسانه‌ای استان به معرفی یزد در مجامع ملی و بین‌المللی اختصاص پیدا کند گفت: در معرفی یزد کوتاهی کردیم.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه بیان انتقادات به مدیران زمینه بهبود امور و رفع مشکلات را فراهم می‌کنند اظهار داشت: رسانه‌ها یار و یاور و همراه مدیران هستند و به دلیل آشنایی با مسائل و مشکلات جامعه به موقع و به هنگام به مدیران اطلاع می‌دهند.

وی تصریح کرد: ما در سیستم‌های اداری سامانه‌های نظارتی از جمله بازرسی و حراست داریم و وظیفه آنها نظارت بر اجرای درست امور و فرآیندها است ولی طی شدن امور نظارت توسط این سامانه‌ها زمان بر است ولی رسانه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن اطلاع‌رسانی در ارتباط با مشکلات را به مدیران انجام می‌دهند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: نگاه ما به رسانه‌ها نگاه برادری است و اکثریت رسانه‌ها هم رعایت و دقت لازم در ارتباط با درست‌نویسی و دوری از انتشار مطلب کذب را دارند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم و به ویژه در دولت سیزدهم قصد داریم بالاترین سطح تعامل با رسانه‌ها را داشته باشیم گفت: این موضوع یک سری الزاماتی دارد که هر دو طرف باید به آن توجه داشته باشد.

فاطمی با تاکید بر اینکه انتظار ما از رسانه‌ها این است که یزد را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کنند خاطرنشان کرد: رسانه‌ها یک تصویری از اخبار، گزارش‌ها و یادداشت‌هایی که در طول 10 سال گذشته داشتند را جلوی خود بگذارند و این تصویر را با طرازی که یزد دارد مقایسه کرده و سعی کنند که فاصله موجود در این زمینه را هر چه بیشتر کاهش دهند.

استاندار یزد با بیان اینکه ما یزد را به اندازه کافی و آن طور که شایسته است معرفی نکردیم گفت: این موضوع یک جفایی است که ما در حق خودمان و یزد داشتیم و باید تلاش کنیم سهمی در اقداماتمان برای این یزد با عظمت و تاریخی قرار دهیم.

وی افزود: به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی از رسانه‌ها انتظار تعریف و تمجید نداریم و در مقابل به شدت پذیرای نقدهای سازنده از سوی رسانه‌ها هستیم و معتقد به کار کارشناسی، فنی و علمی هستیم به همین دلیل حتما این نقدها را مورد توجه قرار می‌دهیم.

فاطمی با تاکید بر اینکه مدیران باید ریسک‌پذیر در مسیر درست باشند گفت: اینکه با اقدامات یا نوشته‌هایمان قدرت ریسک را از مدیر بگیریم کار درستی نیست همانگونه که اگر مدیری مسیر غلطی را طی می‌کند به او نگوییم و جلوی اشتباه رفتن وی نایستیم اشتباه است.

استاندار یزد افزود: مجموعه رسانه‌ای ما کاملا مشخص و شناخته شده هستند و باید یک بار برای همیشه در راستای مطالبات صنفی این قشر یک کار و اقدام خاصی برداریم.

وی کمک در راستای تامین مسکن، دریافت تجهیزات رسانه‌ای و موارد مختلف دیگر را از جمله مطالبات اصحاب رسانه دانست و گفت: تامین این نیازها موضوعی نیست که قابل انجام نباشد البته باید یک نظام ارزیابی هم از فعالیت‌های رسانه‌ای داشته باشیم.

فاطمی با اشاره به اینکه حمایت‌ها از رسانه‌ها هم باید در همین حد انجام شود گفت: اگر قرار است ادارات ما تبلیغی انجام دهند باید به رسانه‌های داخلی توجه بیشتری داشته باشند و در این مسیر عدالت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا