قلم - کویر زندگی ما سخت تشنه راستگویی و راست کرداری دولتمردان است...

خبرنگار اعزامی قلم نیوز گزارش داد: حدود ساعت 4 بعد از ظهر به بیت آیت‌الله روح‌الله خاتمی در اردکان می‌رسیم.
میرحسین به همراه دکتر زهرا رهنورد به دیدار خانواده آیت‌الله خاتمی می‌رود؛ دیدار با مادر، خواهر و دیگر بستگان سیدمحمد خاتمی در این دیدار در فضایی بسیار صمیمی برگزار می‌شود.

همسر آیت‌الله خاتمی، مادر بزرگوار سید محمد خاتمی با ذکر خاطراتی از دوران نخست‌وزیری میرحسین، یادآوری می‌کند که ایشان -آیت‌الله خاتمی- علاقه بسیار زیادی به مهندس، داشته‌اند.

پس از صحبت‌های انجام شده در این دیدار، خواهر سیدمحمد خاتمی یک کتاب به همراه یک دعا را به عنوان هدیه به میرحسین داد؛ کتاب، «یاد نامه شهید محمد حسن خلیلی اردکانی» است که در دوران جنگ به شهادت رسیده است.

موسوی پس از ابراز ارادت به خانواده آیت‌الله روح‌الله خاتمی، از بیت ایشان خداحافظی کرد و به قصد حضور در مزار شهدای اردکان به راه می‌افتیم؛ در طول مسیر مردم اردکان و به خصوص جوانان با خودروهای خود به استقبال میرحسین آمده‌اند و برخی از آنان شال‌های سبزی را از ماشین‌ها بیرون آورده‌اند؛ استقبال در میدان اصلی شهر اردکان به حدی است که میرحسین اتوبوس خود را متوقف می‌کند و برای لحظاتی در جمع مردم استقبال کننده در میدان آیت‌الله خاتمی حضور می‌یابد، تا به محبت‌های آنان پاسخ گفته باشد.

گروهی از مردم محلی که با چند اسب به استقبال میرحسین موسوی آمده‌اند و پرچم‌هایی را در دست گرفته‌اند، جلوتر از ماشین‌های استقبال کننده به راه افتاده‌اند. کاروان خودروها و موتورهایی که برای استقبال از موسوی حرکت می‌کنند به حدی است که شهر کوچک اردکان را با ترافیک مواجه کرده است؛ با رسیدن به گلزار شهدای اردکان جمعیت زیادی که پیش‌تر خود را برای استقبال به آنجا رسانده‌اند، دور میرحسین حلقه می‌زنند و مهندس موسوی در جمع تعداد زیاد استقبال کنندگان وارد مزار شهر اردکان می‌شود.

مردم اردکان یک صدا شعار می‌دهند «درود بر خاتمی سلام بر موسوی».

میرحسین در میان شعارهای مردم بر مزار آیت‌الله خاتمی حاضر می‌شود و پس از قرائت فاتحه در میان جمعیت پرشور مردم که بیشتر از حد تصور است، به سوی سالن این مجموعه حرکت می‌کنند و با شعارهای «دسته گل محمدی به شهر ما خوش‌ آمدی» ، «سلام بر خاتمی درود بر موسوی» تا رسیدن به سالن، میرحسین را همراهی می‌کند.
پس از حضور در سالن، تابش نماینده مردم یزد در سخنرانی به میرحسین خیر مقدم می‌گوید و با بیان اینکه «ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم»، می‌گوید: کویر زندگی ما سخت تشنه راستگویی و راست کرداری دولتمردان است؛ مردم ما در رفتار و کردار شما در دیروز و امروز جز درستی و راستی ندیده‌اند. مردم ما اکنون نیازمند اعتماد به دولت و اعتبار در جهان هستند.

در این لحظات مردم با شعار «یا حسین میرحسین»، حمایت خود را از نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس اعلام می‌کنند.

میرحسین پشت میکروفن تاکید می‌کند که قصد سخنرانی ندارد و فقط از آنجا که ارادت ویژه‌ای به آیت‌الله خاتمی داشته و این افتخار را داشته که در دوران نخست‌وزیری از نزدیک با ایشان در ارتباط باشد، برای عرض ادب و احترام به مزار ایشان و مردم خوب اردکان به میان آنها آمده است.

مردم اردکان که علاقه بسیاری به مرحوم آیت الله خاتمی دارند، با هر بار که نام ایشان برده می‌شود، با صلوات‌های بلند ادای احترام می‌کنند.

میرحسین موسوی با بیان اینکه اینجا مزار شهدای شهر اردکان است، به مردم توصیه می‌کند باید در جهتی حرکت کنیم که شهدا به خاطر آن شهید شده‌اند؛ بنابراین باید در انتخابات پیش رو، مسیر شهدا را ادامه دهیم.

مردم پرشور اردکان با شعار «موسوی، موسوی حمایتت می‌کنیم»، میرحسین را از گلزار شهدا بدرقه می‌کنند. جمعیت زیادی که به این منطقه آمده خود را دوباره به اتوبوس حامل میرحسین می‌رسانند و شعار می‌دهند «موسوی، موسوی خدا نگهدار تو»، «موسوی، موسوی حمایتت می‌کنیم».

میرحسین در میان استقبال گرم مردم اردکان، به سمت میبد حرکت می‌کند تا ادامه برنامه‌هایش را در استان یزد پیگیری کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا