به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی عضویت مردم استان در کتابخانه‌های عمومی به صورت رایگان است.

به گزارش یزدفردا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانیِ عضویت مردم استان در کتابخانه‌های عمومی به صورت رایگان است.

دوست فاطمی‌ها همچنین از برگزاری بیش از ۵۶۰ برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی خبرداد و افزود: در این هفته بیش از ۶۰ نشست کتابخوان، بیش از ۵۵ مسابقه کتابخوانی، بیش از ۳۵۰ برنامه در بخش کودک، بیش از ۳۱ برنامه مشاوره ای، ۹ کارگاه آموزشی و دو جلسه رونمایی و نقد کتاب برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: افتتاح سالن چندمنظوره خیری نگین کتابخانه فرخی، برگزاری جشنواره کتاب و کودک، تجلیل از برترین‌های ملی حوزه نهاد کتابخانه ها، رونمایی از کتاب زندگی نامه شهید مهرابی از شهدای مدافع حرم، افتتاح بخش کودک کتابخانه دکتر جوادی، افتتاح کتابخانه سیار روستایی در بهاباد از جمله مهمترین برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در این هفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در حال حاضر ۱۱۴ کتابخانه در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۸۶ کتابخانه شهری و ۲۷ کتابخانه روستایی هستند.

دوست فاطمی‌ها افزود: به علت شیوع ویروس کرونا در سال گذشته تعداد عضویت مردم کاهش داشته است و هم اکنون بیش از ۹۷ هزار نفر در استان عضو کتابخانه هستند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر سعی شده است که کتابخانه‌ها از حالت سنتی تحویل کتاب خارج شوند و در حال حاضر به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: فعالیت‌هایی از قبیل برگزاری محافل ادبی، دوره‌های تخصصی، ترویج صنایع دستی و کارگاه‌های مشاوره خانواده در کتابخانه‌ها اجرا می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا